Publicat 15/02/2022 10:59

Sabater (CUP) sobre la conferncia d'Aragons: "El que fa falta són fets"

Archivo - Arxiu - La presidenta de la CUP, Dolors Sabater, al Parlament
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

Lamenta no veure "canvis significatius" després d'un any de govern d'ERC i Junts

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

La diputada de la CUP al Parlament, Dolors Sabater, ha demanat al president de la Generalitat, Pere Aragons, canvis en les polítiques del govern després de la conferncia d'aquest dilluns, a la qual la CUP no va assistir: "El que fa falta són fets".

"Un any després de les eleccions no hem vist canvis significatius cap a una transformació ni verda, ni democrtica ni social", ha lamentat en una entrevista a Catalunya Rdio, recollida per Europa Press.

Sabater ha criticat que Aragons "no va dir res que faci pensar que les coses es mouran", i li ha demanat deixar d'apostar per la taula de dileg.

En el seu discurs, el president de la Generalitat va cridar a la unitat de l'independentisme per "activar tots els mecanismes de pressió per desbloquejar" la taula de dileg amb el govern de Pedro Sánchez.

La diputada de la CUP ha demanat a Aragons abandonar l'aposta per aquest espai amb "un actor, l'estat espanyol, que no té cap incentiu per moure's en res ni aflorar la deriva repressiva".

"Estem davant un govern del president Aragons i Jordi Puigneró que, en realitat, el que fa és ser un actiu per normalitzar aquesta situació. El govern en aquests mesos ha perdut l'oportunitat de liderar un viratge polític que és el que el país necessita des de fa anys", ha afegit.

També ha lamentat la "parlisi en el camí cap a l'autodeterminació i la independncia, i en polítiques econmiques i socials totalment sociovergents", el contrari del que la CUP proposava fa un any, ha afirmat.

Més concretament, ha retret al govern que amb el 061 i el 112 fa "el mateix que Convergncia i Unió" i que hi continua havent desnonaments en els quals intervenen els agents antiavalots.

En aquest sentit, ha dit que hi continua havent desnonaments en els quals intervé "policia militaritzada al costat dels especuladors", i que es fan malgrat la moratria aprovada pel govern per la pandmia fins al 28 de febrer.

Quant a les renovables, ha criticat que es posi "la catifa vermella perqu siguin els oligopolis els que desfacin el territori", en comptes d'impulsar-les des del sector públic.

LLEI MORDASSA I LA MERIDIANA

Sabater ha celebrat que la Conselleria d'Interior ha anunciat que canviaran els criteris d'aplicació de la llei mordassa a Catalunya: "Ho estem reclamant des del primer moment, que els Mossos d'Esquadra no apliquin la llei mordassa. Per és el que he dit abans, a part de paraules, necessitem fets".

"Que les paraules dels polítics es converteixin en fets concrets que millorin la vida de la gent. Benvingudes aquestes paraules, i que es compleixin".

D'altra banda, ha mantingut que el govern comet un error, en les seves paraules, no autoritzant les concentracions d'activistes a la Meridiana, ja que "no ha de prohibir la manifestació de la gent".

Contingut patrocinat