Publicat 25/04/2024 07:41

Sabadell inicia aquest dijous la seva recompra d'accions de 340 milions d'euros

Archivo - Faana de la seu del Banc Sabadell en l'Avinguda Diagonal de Barcelona, a 11 de gener de 2022, a Barcelona, Catalunya (Espanya).
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

MADRID 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell ha iniciat aquest dijous la seva recompra d'accions de 340 milions d'euros aprovada recentment per la junta general d'accionistes i a proposta pel consell d'administració, tal com ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Aquestes accions, representatives del 4% del capital social de l'entitat, seran amortitzades de forma gradual i conseqüentment permetran reduir el capital social del banc, la qual cosa suposar, una vegada executada, la recompra "un increment del 4% del benefici per acció", segons assenyala l'entitat.

El nombre mxim d'accions que Sabadell adquirir en la recompra dependr del preu mitj al qual es realitzin les compres, per no excedir de 544 milions d'accions, o del nombre inferior d'accions que, sumades a la resta d'accions prpies de l'entitat a cada moment, representin un 10% del capital social.

A més, té la intenció d'executar la recompra de manera que el preu mxim no superi els 2,20 euros per acció, xifra que es correspon amb el valor comptable tangible per acció a 31 de desembre del 2023.

La recompra finalitzar com a mxim el 31 de desembre del 2024 o quan s'assoleixi l'import monetari mxim o s'adquireixi el nombre mxim d'accions que constitueixen el seu objecte.

No obstant aix, Sabadell es reserva el dret a interrompre o finalitzar anticipadament l'execució del programa si les circumstncies ho aconsellessin o exigissin, i de prorrogar la durada del mateix abans del seu venciment, en el cas que no s'hagués aconseguit l'import total de la recompra o el nombre mxim d'accions a adquirir.