MADRID 12 nov. (EUROPA PRESS) -
Sabadell ha mostrat el seu "respecte" pel treball de la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competncia (CNMC), per afirma que la decisió del supervisor d'elevar l'OPA de BBVA a fase 2 "confirma la complexitat" de l'operació, segons han traslladat fonts del banc a Europa Press.
L'entitat agrega que l'OPA de carcter hostil plantejada "fa necessari un estudi més profund de les conseqüncies que tindria aquesta operació en la competncia del sistema financer espanyol".
La decisió de Competncia es basa en una "afectació potencial" del manteniment de la competncia efectiva en el sector financer, especialment l'rea dels serveis bancaris i el de pagaments, comprats en els quals tots dos bancs operen de forma simultnia, així com al mercat de producció i distribució d'assegurances, en el de fons i plans de pensions i al mercat de gestió d'actius, segons ha traslladat el supervisor en un comunicat.
"A la vista de les circumstncies de l'operació i la seva afectació potencial al manteniment de la competncia efectiva, la Sala de Competncia ha resolt, en aplicació de l'article 57.2.c) de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de Defensa de la Competncia, aprofundir en l'anlisi de l'expedient en la segona fase del procediment", ha afegeix Competncia.
D'altra banda, recorda que l'obertura de la segona fase "no prejutja" les conclusions definitives que pugui aconseguir en relació amb l'operació de concentració.
Afirma que en la primera fase s'ha realitzat una investigació "detallada" sobre la situació de competncia als mercats afectats, un treball que redundar "en una major eficincia" en l'anlisi durant la segona fase, l'objecte de la qual és aprofundir en l'estudi de l'operació.
Així mateix, indica que tant Banc Sabadell com altres parts amb inters legítim podran presentar allegacions, igual que BBVA, que també podr aportar més informació.
A més, sollicitar un informe preceptiu a les comunitats autnomes en les quals la concentració incideixi de forma significativa, que serien Catalunya, Comunitat Valenciana i Astúries.