Publicat 29/08/2019 15:44

Ryanair qualifica d'"irreversible" el tancament de bases hivernals a les Canries en ser "deficitries"

Fotografía de archivo de aviones de Ryanair.
RYANAIR - Archivo

Insta els sindicats d'auxiliars de vol i pilots a desconvocar les vagues "sense sentit"

MADRID, 29 ago. (EUROPA PRESS) -

Ryanair ha assegurat aquest dijous que el tancament de les bases d'hivern a les Canries "és un fet irreversible" que es deu al retard en les entregues dels 737 MAX amb els quals comptaven per aquest hivern, arran de la suspensió del model des de mitjans de mar, una circumstncia que "ha forat" l'aerolínia a tancar algunes bases hivernals "deficitries" i a reduir el nombre d'avions en d'altres, tant a Espanya com en altres mercats.

En un comunicat, l'aerolínia irlandesa, que preveu tancar les bases de Las Palmas, Tenerife Sud, Girona i Lanzarote, ha explicat que les bases com les de les illes Canries "generen grans prdues durant la temporada d'hivern" i que gairebé tot el trnsit que origina és a l'estranger, per la qual cosa "pot ser ats per altres avions amb base a d'altres pasos de la Unió Europea sense els alts costos i ineficincia resultants de basar avions i tripulació" a l'arxiplag canari entre el novembre i el mar.

Ryanair ha instat els sindicats USO i Sitcpla, convocants de la vaga de deu dies al setembre a la qual estan cridats els tripulants de cabina (TCP), i al sindicat Sepla, que ha anunciat cinc dies d'aturades, que desconvoquin les vagues "sense sentit" previstes.

La companyia irlandesa ha assegurat que estan "condemnades al fracs" a causa que el tancament és "irreversible en aquelles bases d'hivern amb prdues fins que es resolguin els retards en l'entrega dels avions 737 MAX. "Convocar aquestes vagues a tan sols vuit setmanes del Brexit és un acte d'irresponsabilitat per part d'aquests sindicats", ha afegit.

Segons la companyia, les aturades "no tenen cap altre propsit que alterar els plans de viatge dels nostres clients i famílies durant la tornada de les vacances".

Ryanair espera cancellar menys de vuit vols dels més de 950 diaris cap a i des d'Espanya els dies 1 i 2 de setembre "grcies al gran treball de la majoria dels nostres pilots i TCP que ja han confirmat que operaran segons l'horari previst o s'oferiran com a voluntaris per treballar en els seus dies lliures amb la finalitat de no alterar els plans de viatge dels clients i les seves famílies".

Tots els passatgers dels sis vols cancellats el diumenge 1 de setembre i els vuit cancellats el dilluns 2 de setembre ja han rebut notificacions per correu electrnic o missatges de text SMS per informar-los de les opcions, bé un canvi de vol de manera gratuta o un reembossament complet.

VAGUES DE TCP I PILOTS

Els sindicats de TCP USO i Sitcpla han convocat deu jornades de vaga els dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre després del fracs de la mediació. Aquest divendres tornaran a reunir-se a la Direcció General del Treball amb representants de Ryanair per mirar d'acostar posicions.

Mentrestant, el Sepla ha presentat un preavís per als dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre, pendent d'una convocatria formal depenent del resultat de la mediació sollicitada davant del Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA).

Tots dos casos estan motivats per l'anunci de la companyia de tancar al gener les bases de Girona, Lanzarote, Tenerife Sud i Las Palmas de Gran Canria, la qual cosa suposaria un ajust de plantilla que afectaria 512 treballadors entre TCP i pilots, que es justifica en el retard en les entregues dels 737 MAX i la baixa rendibilitat d'aquestes bases, a més de la incertesa del Brexit.

En concret, l'ajust de plantilla es desglossa en 164 persones a Girona, 156 a Tenerife Sud, 110 a Las Palmas i 82 a Lanzarote.

Des d'USO han denunciat aquest mateix dijous que la companyia est enviant correus electrnics a alguns dels treballadors perqu indiquin si participaran en la vaga i si treballarien voluntriament en els seus dies lliures per "minimitzar els efectes en els passatgers".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés