Publicat 23/08/2019 17:57

Ryanair prepara un ERO per a 512 treballadors pel tancament de Girona, Las Palmas, Tenerife i Lanzarote

Seu de Ryanair
RYANAIR - Archivo

MADRID, 23 ago. (EUROPA PRESS) -

Ryanair ha engegat un procés d'acomiadament collectiu que podria afectar prop de 512 tripulants de cabina i pilots després de confirmar el tancament de les bases de Las Palmas i Tenerife Sud, a les quals se sumen també Girona i Lanzarote, per al proper 8 de gener, segons ha informat USO en un comunicat.

En concret, l'ajust de plantilla afectaria 512 treballadors, entre tripulants de cabina i pilots, que es desglossen en 164 persones a Girona, 156 a Tenerife Sud, 110 a Las Palmas i 82 a Lanzarote.

El secretari d'organització d'USO Ryanair, Jairo Gonzalo, ha confirmat que els treballadors han rebut aquesta notificació per part de l'aerolínia irlandesa quan el sindicat estava reunit amb la direcció de la companyia.

"Mentre estvem reunits amb la direcció de l'aerolínia per provar d'acordar els serveis mínims per a les deu jornades de vaga convocades al setembre, els responsables de Recursos Humans de Ryanair, Crewlink i Workforce, enviaven a la plantilla els correus electrnics en els quals anunciaven el tancament de les bases", ha explicat Gonzalo.

Segons USO, la direcció de Ryanair justifica els tancaments d'aquestes quatre bases a Espanya pels retards dels avions 737 MAX de Boeing, els efectes d'un possible Brexit dur i el descens de beneficis pel que fa als dos darrers anys.

Des de l'organització sindical han afirmat, al seu torn, que el que est fent la companyia "és desmantellar les bases a Espanya perqu aplicar la legislació laboral espanyola els surt més car que contractar noves tripulacions a través d'altres empreses on les condicions són més precries".

En aquest sentit, Gonzalo s'ha preguntat com s'explica que, el mateix dia que l'aerolínia anuncia als seus treballadors el tancament d'aquestes bases, es publiquin ofertes de feina per a Laudamotion a Madrid i Barcelona.

ELS TANCAMENTS "NO ES JUSTIFIQUEN"

"Els tancaments i acomiadaments anunciats no es justifiquen i Ryanair haur de donar explicacions a les autoritats laborals espanyoles, quan tornin de vacances. Esperem que d'una vegada per totes els nostres governants actun i obliguin Ryanair a complir la llei perqu ja est bé de tanta aixecada de camisa. Els nostres polítics no poden acceptar que Ryanair es continu burlant del nostre país", ha subratllat Gonzalo.

En aquesta línia, ha apuntat que el Ministeri de Foment haur de tornar a decidir sobre els serveis mínims a aplicar en les jornades de vaga dels dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre, "després de no arribar a cap acord entre els sindicats convocants, USO i Sitcpla, i la direcció de Ryanair".

Les aturades de deu dies convocades pels tripulants de cabina (TCP) de Ryanair contra aquests tancaments i acomiadaments compten amb el suport massiu dels pilots de l'aerolínia irlandesa. El Sindicat Espanyol de Línies Aries (Sepla) considera que aquestes mesures suposarien l'acomiadament de més de 100 pilots a tot Espanya.

EMPRESA

Segons l'aerolínia, diverses de les seves bases es veuran redudes o tancaran amb motiu de l'entrega tardana de fins a 30 avions 737 MAX aquest hivern. La companyia assegura que "cap ruta es veur afectada", perqu seran ateses per vols des d'altres bases a partir del novembre quan comenci l'horari d'hivern.

L'aerolínia ja va avanar al febrer possibles ajustos en les seves bases per l'evolució del negoci derivada de la incertesa del Brexit, després d'increments més moderats que en les temporades anteriors, a la qual cosa se suma el retard de la comanda dels 737 MAX a Boeing, amb els quals comptava per aquest estiu i les entregues dels quals estan suspeses.

Ryanair va tancar el primer trimestre de l'exercici fiscal, finalitzat el passat 30 de juny, amb un benefici de 243 milions d'euros, un 21% menys que un any abans. Després de presentar els comptes trimestrals, el conseller delegat del grup, Michael O'Leary, va anticipar que l'entitat es veuria obligada a acomiadar treballadors, a finals de setembre, i després del Nadal, i va xifrar en 500 pilots i 400 assistents de vol els efectius que sobren en la plantilla.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés