Publicat 13/09/2019 10:58

Ryanair afronta la seva cinquena jornada de vaga de TCP sense vols cancellats

Vaga de Ryanair en l'Aeroport de Barcelona
EUROPA PRESS

MADRID 13 set. (EUROPA PRESS) -

Ryanair s'enfronta aquest divendres a la cinquena de les deu jornades de vaga que han convocat els sindicats USO i Sitcpla per als tripulants de cabina (TCP) de l'aerolínia contra el tancament de les bases de Tenerife Sud, Gran Canria, Lanzarote i Girona.

Igual que en les dues convocatries anteriors, l'aerolínia no ha cancellat cap vol prviament, a diferncia de les dues primeres jornades, en les quals va anunciar que anullava sis i vuit vols.

Per a la vaga, convocada per als dies 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 i 29 de setembre, Foment ha fixat uns serveis mínims amb els quals Ryanair est obligada a garantir el 100% dels vols no peninsulars, el 60% dels peninsulars i internacionals amb desplaament igual o superior a cinc hores i el 35% dels vols peninsulars amb temps de desplaament inferior a cinc hores.

Els sindicats van qualificar aquests serveis mínims d'"abusius" i critiquen que el Govern espanyol es "posi de perfil", motiu pel qual han dut a terme diverses concentracions davant del Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social per protestar.

Ryanair va assenyalar que la vaga no té sentit perqu el tancament de les bases és "irreversible" i es justifica amb el retard en l'entrega dels Boeing 737 MAX, cosa que ha obligat a tancar aquestes bases "deficitries".

A banda dels TCP, Sepla també ha convocat vaga per als pilots els dies 19, 20, 22, 27 i 29 de setembre. El tancament de les bases afectar 512 treballadors de Ryanair entre pilots i TCP, en concret, 164 persones a Girona, 156 a Tenerife Sud, 110 a Las Palmas i 82 a Lanzarote.

Contingut patrocinat