Publicat 10/07/2015 11:21

Ryanair accepta l'oferta d'IAG sobre el 29,8% de la seva participació a Aer Lingus

Recurso de la aerolínea Air Lingus
REUTERS

Considera l'oferta "raonable" a l'actual context del mercat

DUBLÍN, 10 jul. (EUROPA PRESS) -

El consell d'administració de Ryanair ha votat per unanimitat acceptar l'oferta pública d'adquisició (OPA) d'IAG sobre el 29,8% de la seva participació a Aer Lingus, segons ha informat aquest divendres l'aerolínia que lidera Michael O'Leary.

En un comunicat, la companyia explica que el consell d'administració considera que l'actual oferta d'IAG "maximitza el valor de l'accionista de Ryanair".

"Creiem que l'oferta d'IAG per Aer Lingus és raonable en el context del mercat actual i tenim la intenció d'acceptar, en el millor interès dels accionistes de Ryanair", ha afirmat O'Leary.

O'Leary ha subratllat que el preu ofert suposarà un "petit benefici" en la inversió feta en la seva participada i rival al llarg dels últims nou anys.

El grup aeri que engloba Iberia, British Airways (BA) i Vueling va enviar formalment el passat 19 de juny una oferta formal a Ryanair pel 29,8% que ostenta a Aer Lingus.

La participació de Ryanair, accionista majoritari d'Aer Lingus per davant del Govern irlandès (25%), portava a la venda des de maig de 2012. La companyia que lidera O'Leary va intentar dues vegades fallides adquirir la seva companyia rival i participada.

VOTARÀ A FAVOR A LA JUNTA EXTRAORDINÀRIA

D'acord amb aquesta decisió, Ryanair votarà a favor de la moció per concedir a l'Estat irlandès l'acció d'or sobre els 'slots' d'Aer Lingus a l'aeroport d'Heathrow a Londres, que ha de votar-se durant la pròxima junta d'accionistes extraordinària d'Aer Lingus, convocada per al pròxim 16 de juliol.

L'oferta d'IAG per Aer Lingus inclou compromisos per assegurar els 'slots' de la irlandesa a Londres, tret que existeixi un acord explícit amb el Govern d'Irlanda.

Alhora, Ryanair votarà a favor d'acceptar l'OPA d'IAG sobre el 29,8% que Ryanair té sobre Aer Lingus, una operació subjecta encara a l'aprovació de les autoritats de competència europees.

IAG va llançar el 26 de maig una OPA sobre el 100% d'Aer Lingus per un import de 2,55 euros per cada acció, incloent un dividend en efectiu ja acordat de 0,05 euros per títol, fet que suposa valorar la companyia irlandesa en 1.400 milions d'euros.

El grup d'empreses va enviar una primera oferta de 2,30 euros per acció i una segona millorada de 2,40 euros en efectiu per cada títol d'Aer Lingus, que van ser rebutjades en els dos casos pel consell d'administració de la irlandesa.

La intenció d'IAG és que sota la seva propietat, Aer Lingus operi com un negoci separat amb la seva pròpia marca, equip directiu i operacions, i continuï proveint connectivitat a Irlanda, i alhora es beneficia de pertànyer a un grup de més mida que sumarà un aeroport de connexió a Dublín.

El conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, executiu irlandès que va ser conseller delegat d'Aer Lingus del 2001 a 2005, preveu un creixement net de l'ocupació en l'aerolínia irlandesa d'aproximadament 150 treballadors fins al 31 de desembre del 2016 i de fins a 635 nous llocs de treball per al 2020.

RYANAIR, UNA PEDRA AL CAMÍ

IAG compta ja amb l'aprovació del Govern de Dublín i de la Cambra irlandesa per obtenir el control d'Aer Lingus, de manera que la decisió de Ryanair obre el camí per a la seva acceptació definitiva, el termini de la qual finalitza el 16 de juliol.

Ryanair s'havia convertit en el principal obstacle per a l'OPA llançada per IAG, especialment després que l'Autoritat de la Competència i els Mercats del Regne Unit (CMA) ratifiquessin la seva decisió d'obligar la companyia de baix cost a reduir el seu capital en la companyia opada del 29,8% al 5%, i Ryanair recorregués el dictamen.

Segons la CMA, Ryanair podria amb la seva participació majoritària "obstaculitzar o impedir que la companyia participada fos adquirida" per una altra aerolínia o rebés fins i tot ofertes.

Actualment, Ryanair controla una participació del 29,82% limitada en Aer Lingus, el Govern d'Irlanda --a través del Ministeri de Finances-- controla el 25,11% i l'altre 45% està repartit entre diferents accionistes, entre els quals hi ha Etihad Airways, que estaria disposada a vendre el seu gairebé 5%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés