Publicat 28/09/2016 17:48CET

Rull insta a millorar Rodalies per reduir la contaminació a l'àrea de Barcelona

El conseller de Territorio y Sostenibilidad, Josep Rull
EUROPA PRESS

Renfe afirma que el servei és puntual i està guanyant usuaris

BARCELONA, 28 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha afirmat aquest dimecres que, si Rodalies hagués crescut tant com Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) els primers vuit mesos d'aquest any, s'hauria "reduït de manera molt substancial" la contaminació a l'àrea de Barcelona.

Ha fet aquestes declaracions en un comunicat referint-se a l'estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) sobre la congestió en les vies d'accés a l'àrea de Barcelona i l'impacte que això té sobre el temps que perden els conductors i sobre l'economia.

Rull ha fet èmfasi a l'impacte ambiental derivat de les xifres aportades pel RACC: "Les dades ens diuen que aquests primers vuit mesos de l'any hem obtingut un rècord a l'ús del transport públic, però falla una baula que és Rodalies, ja que no tenim capacitat de captar nous usuaris perquè la gent ho percep com a poc fiable".

Ha insistit que cal més inversió i que el Ministeri de Foment compleixi els seus compromisos, i ha defensat el traspàs total a la Generalitat.

MAGNITUDS D'EMISSIONS

Ha recordat que Rodalies ha crescut un 0,5% en el segon quadrimestre de l'any i FGC ho ha fet en un 3,1%, i ha dit que, si el creixement de Rodalies hagués estat com el de FGC, s'haurien estalviat diàriament 25 tones de CO2, 102 quilos de NOX i 6,8 quilos de partícules PM10: "L'impacte, en termes ambientals, és altíssim".

També ha destacat com incrementen les emissions de gasos contaminants entre un cotxe que circula a 80 quilòmetres per hora i un altre que va a 10 quilòmetres per hora fruit de les retencions: "Hi ha un augment del 106% de CO2, del 65% de NOX i del 50% de PM10. La congestió és altament contaminant".

Fonts de Renfe han explicat a Europa Press que Rodalies està en sendera de creixement "a poc a poc" perquè va patir molt durament la crisi econòmica en pèrdua de viatgers, i els últims anys hi ha hagut obres de millora que van implicar corts de línies.

Han donat l'exemple de la posada en servei de l'estació de Sagrera-Meridiana, que va obligar a tallar les línies R4, R5 i R7, de manera que molts viatgers van optar per altres mitjans de transport i recuperar-los després "és complicat".

Amb tot, les mateixes fonts han assenyalat que la puntualitat de Rodalies a l'àrea de Barcelona és superior al 90%: "Oferim millor servei a Rodalies que qualsevol transport privat; més còmode, més sostenible i amb millor puntualitat".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés