Alberto Ortega - Europa Press
Defensa que "el catal no és patrimoni exclusiu de l'independentisme" i demana consens per respondre al 25%
BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -
El portaveu d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha afirmat que el rei emrit, Joan Carles I, "sembla Pablo Escobar", i ha qualificat d'indecent tot el que l'envolta i ha insistit que doni explicacions sobre la seva conducta.
"A molts monrquics decents els sembla absolutament indecent tot el que envolta aquest senyor", ha assegurat en una entrevista a La 2 i Rdio 4 aquest divendres, recollida per Europa Press, i ha afegit que la monarquia com a institució té un problema endmic.
En referncia al posicionament dels partits del Govern central respecte al seu retorn a Espanya, ha retret al PSOE de ser "republic en campanya i monrquic a La Moncloa" i ha qualificat de posicionament correcte i decent el d'Unides Podem.
Rufián ha apostat per poder continuar negociant sobre qüestions com els drets socials amb el Govern central i al seu torn exigir que s'assumeixin responsabilitats per l'espionatge.
"Hi ha molta gent que obre el mbil i li sembla molt malament que hi hagi casos d'espionatge, per també hi ha molta gent que obre la nevera i veu que no hi ha res, i s'emprenyen igual. S'ha d'equilibrar", ha insistit.
Per aix, ha defensat que les negociacions entre els republicans i l'executiu espanyol siguin "llei a llei, setmana a setmana" i ha lamentat que, al seu parer, el PSOE no actu mai per si sol sinó que, en les seves paraules, se l'ha d'obligar.
Rufián ha qualificat de constants els contactes entre la Generalitat i el Govern central i ha mostrat el seu suport perqu la taula de dileg es reuneixi, sense concretar dates ni tempos: "Aquesta taula es podria haver reunit moltes vegades per només per a una foto, i nosaltres no només volem fotos, volem contingut i agenda".
CATAL I MUNICIPALS
Ha explicat que anunciar després de l'estiu si accedeix a ser el candidat d'ERC a l'alcaldia de Santa Coloma de Gramenet (Barcelona): ha dit estar-ho considerant perqu és una proposta del líder d'ERC, Oriol Junqueras, per a destacat les dificultats de compaginar-ho amb la seva tasca al Congrés.
Així mateix, ha considerat "ins" que un sol partit hagi ocupat durant tant de temps el Govern municipal del municipi i ha defensat obrir les portes de l'Ajuntament a altres propostes, en les seves paraules.
Ha assegurat que "al CNI no li va semblar bé" que ERC guanyés les eleccions municipals del 2019 i que al seu parer els republicans són considerats molt més perillosos per a l'statu quo que pels comuns.
Quan li han preguntat per l'estat de les negociacions per acordar una resposta a la sentncia que fixa un mínim de 25% de castell a l'escola, ha apostat per arribar a un acord tan ampli com sigui possible: "Si només ens dediquem a fer aix de sempre amb els de sempre ens equivoquem".
"El castell no est perseguit a Catalunya per el catal no és patrimoni exclusiu de l'independentisme", ha advertit.