Publicat 11/01/2023 16:30

Rueda es queixa que es convidi Aragons a la cimera hispanofrancesa i a ell no a una cita similar amb Portugal

El president de la Xunta, Alfonso Rueda
XOÁN CRESPO/XUNTA

SANTIAGO DE COMPOSTELLA (LA CORUNYA), 11 (EUROPA PRESS)

El president de la Xunta de Galícia, Alfonso Rueda, ha constatat aquest dimecres que considera un greuge comparatiu la invitació del Govern central al president de la Generalitat, Pere Aragons (ERC), perqu participi en la cimera hispanofrancesa del 19 de gener a Barcelona, quan ell --s'ha queixat-- no va rebre el mateix tracte en la cita hispanoportuguesa del passat mes de novembre a Viana do Castelo (Portugal).

"Entenc que si se celebra una cimera d'aquesta importncia i Catalunya hi té interessos, doncs em sembla molt lgic que s'hi convidi el president de la Generalitat. Igual d'illgic em sembla que hi hagi una cimera tan important, a 30 quilmetres de Galícia, ho demanem i se'ns va dir que no, de cap manera", ha asseverat.

"Aquí es veu una vegada més el tracte diferent", ha afirmat, per afegir que ell est d'acord que s'hi convidi el president de la Generalitat, per no li sembla bé que, quan Galícia fa una sollicitud semblant, amb "interessos igual de respectables i defensables", ni se l'escolti i se li traslladi que "no és possible".

"Una demostració més que la taula de mesurar i els interessos del Govern central no són a Galícia en cap cas", ha sentenciat el president gallec, qui també ho ha exemplificat amb els canvis en les dates d'arribada dels trens Avril.

Contingut patrocinat