Actualitzat 17/12/2013 22:17

Rubalcaba acusa Rajoy que fa dos anys que està "retallant drets" i el president l'acusa de no aportar "receptes"

Alfredo Pérez Rubalcaba se dirige a Mariano Rajoy en el Congreso
EUROPA PRESS

MADRID 20 nov. (EUROPA PRESS) -

El secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha acusat aquest dimecres el president Mariano Rajoy que fa dos anys que està "retallant drets sense crear feina", i el cap del Govern espanyol l'ha acusat de no aportar "receptes" per solucionar la crisi i ha defensat que amb les seves decisions s'està aconseguint recuperar la sendera del creixement econòmic i de la creació de llocs de treball.

Així, l'acarament entre el president de l'executiu i el líder de l'oposició durant la sessió de control al Govern central al Ple del Congrés s'ha centrat en el balanç de la primera meitat de la legislatura, precisament quan es compleixen dos anys de la victòria electoral del PP.

Una valoració que, segons Rubalcaba, es caracteritza per dos anys en els quals s'ha retallat en Educació, en Sanitat, en Dependència, en drets laborals i en democràcia, amb "tupinades electorals" com la reforma de l'Estatut de Castella-la Manxa presentat per la presidenta regional, María Dolores de Cospedal, i que aquest dimarts es va debatre a la cambra baixa.

"No es crea ocupació retallant, i no es crea ocupació amb multes absurdes, retallant la llibertat d'expressió o de manifestació. Així, senyor Rajoy, es retallen drets però no es crea oupació", ha afegit el socialista, referint-se a la Llei de Seguretat Ciutadana, l'avantprojecte de la qual es va conèixer aquest dimarts. "I ara el Govern no només admet que hi haurà més aturats, sinó també que els vol calladets, emmordassats, no fos que li recordin les seves promeses incomplertes", ha postil·lat.

NO REPETIRIA LA FOTO A L'INEM

A més, el líder del PSOE ha tornat a portar a col·lació la fotografia que, quan encara era a l'oposició, es va fer Rajoy davant d'una oficina de l'INEM i que es va publicar amb el "titular rotund" que quan arribés al Govern baixaria l'atur.

"Som a la meitat de la legislatura i hi ha més atur que al començament. I el pitjor és que el Govern espanyol, l'FMI, l'OCDE, la Comissió Europea (CE) diuen que al final del mandat encara hi haurà més desocupació que al començament. Seria capaç de fer aquesta visita (a l'INEM) ara o d'aquí un any? Crec que no, no l'hi faria perquè davant de l'oficina hi hauria més aturats amb menys drets, menys possibilitats de feina i menys ajudes per culpa de les seves polítiques i la seva reforma laboral", ha afirmat, reiterant que el PSOE derogarà la reforma laboral tan bon punt torni al Govern.

En la rèplica, el president ha criticat Rubalcaba per "relatar el que passa però sense aportar cap recepta", ironitzant que el socialista "deu tenir bastantes dificultats" per fer propostes ja que "als últims quatre anys del Govern socialista l'atur va augmentar en 3,4 milions d'espanyols".

"Per tant, les seves receptes em temo que no valen", ha afegit el president, que ha aprofitat per defensar les decisions que ha pres durant aquests dos exercicis, basades en dos pilars fonamentals: les reformes estructurals "profundes" i les mesures "específiques" per lluitar contra l'atur juvenil.

Com a exemples, ha citat la llei d'Emprenedors, la del sistema financer o la pròpia reforma laboral, així com la posada en marxa del contracte de formació i aprenentatge, la formació professional dual, els incentius fiscals i també a la Seguretat Social per a la contractació indefinida de joves o l'Estratègia d'Emprenedoria i Ocupació Jove.

"I a l'octubre del 2013, per primera vegada en set anys, el nombre d'aturats joves és més baix que a l'octubre de l'any passat, ha baixat un 7%. Per mi és clarament insuficient però és una dada positiva, demostra que s'ha trencat la tendència (a l'alça) i que a Espanya comença el creixement econòmic i la creació de llocs de treball. I, per descomptat, no és gràcies a les seves polítiques sinó a les reformes estructurals que s'han fet al llarg d'aquests dos anys", ha tancat Rajoy.

Contingut patrocinat