Actualitzat 17/12/2013 22:33

Fabra demana tranquil·litat perquè la situació "no es desbordi" i adverteix de sancions per a actes "punibles"

Portestas de trabajadores de RTVV en Xàtiva y en el Palau de les Arts
ÁNGEL HERNÁNDEZ/EUROPA PRESS

VALÈNCIA 4 des. (EUROPA PRESS) -

El president de la Generalitat, Alberto Fabra, ha sol·licitat "tranquil·litat" perquè la situació generada des de l''apagada' de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV) "no es desbordi", i alhora ha recalcat que admet les protestes però "mantenint les formes". "I aquells que no les respectin s'hauran d'ajustar a les sancions", ha advertit el cap del Consell, qui apunta que "denunciaran" comportaments "punibles". "Hi ha molta tensió i hem de tranquil·litzar-nos tots, deixar que la gent es pugui expressar però no amb conductes com les que vam veure ahir". "No caben ni les puntades de peu ni els cops de puny", ha dit en al·lusió als cops al seu cotxe oficial.

Fabra --que ha realitzat aquestes declaracions als mitjans de comunicació al Congrés 'El Futur en Espanyol'-- ha asseverat que entén les reivindicacions dels treballadors de la ràdio i la televisió públiques però reclama que es facin "de manera tranquil·la perquè les situacions no es desbordin". "Per la meva part ho vaig a possibilitar" i, a partir d'aquí, "donar les explicacions que siguin oportunes". Així mateix, ha recalcat que mantindrà la seva agenda de treball, ja que "50 persones" no faran que la canviï.

"Que hi hagi 50 persones que em cridin no em farà canviar les meves responsabilitats i les meves obligacions, mantindré la meva agenda i cadascun, si vol seguir amb les protestes sap on sóc perquè la meva agenda és pública", ha insistit Fabra, qui exigeix que "respectin que pugui accedir als llocs" i no es repeteixin "comportaments com els d'ahir d'algun, no de tots, intentant copejar el cotxe". "Això sí és punible i nosaltres ho denunciarem", ha advertit.

Després de preguntar-li pel fet que una periodista caigués a terra pel "placatge" del personal de seguretat mentre cobria la seva entrada, Fabra ha recalcat que les seves escortes "no van placar ningú, van ensopegar" mentre intentaven que entrés al recinte on tenia un acte i que la periodista ha reconegut, en una conversa telefònica posterior, que l'agent "l'únic que va fer va ser ajudar-la a aixecar-se".

El cap del Consell s'ha referit a les protestes de treballadors de RTVV que l'estan acompanyant durant els actes de la seva agenda des que es va fer efectiva l''apagada' d'aquests mitjans i que han continuat aquest dimecres, sense incidents, en primer lloc a Xàtiva (València), on Fabra ha acudit a les 11.00 hores, amb la ministra de Foment, Ana Pastor, a la inauguració de les obres de restauració de l'ala sud del claustre de l'exconvent de Sant Domènec.

Fins al lloc, on s'ha desplegat una forta presència policial, han acudit al voltant de dos centenars de persones, entre treballadors i ciutadans de la població, que han restat darrere de les tanques que s'havien instal·lat en les diferents vies d'accés al convent.

FOTOS CAP A BAIX I NENS D'UN COL·LEGI

Els manifestants han cridat lemes com 'Fabra dimissió', 'Lladres' i 'Volem eleccions'. Així mateix, han lluït fotografies amb la imatge d'Alberto Fabra cap a baix, referint-se al retrat de Felip V en què el rei apareix en aquesta posició per ordenar el setge a la capital de Xàtiva. A més, un grup de nens que estava al pati d'un col·legi pròxim al lloc ha cridat 'Volem que torni Canal 9'.

A l'acte també ha assistit l'alcalde de Xàtiva i president de la Diputació de València i del PP de la província, Alfonso Rus, qui ha dit a alguns mitjans de comunicació que "entén" que els treballadors protestin.

Per la seva banda, Alberto Fabra ha abandonat Xàtiva cap a les 11.40 hores i s'ha dirigit al Palau de Les Arts de València, on ha arribat abans de l'hora prevista al seu acte, per la qual cosa gairebé no s'ha trobat amb manifestants a la seva arribada.

Poc a poc s'han sumat fins a una trentena de treballadors a la concentració a les proximitats del coliseu, on han tornat a proferir crits contra el dirigent autonòmic i han restat a l'exterior del recinte, entrada de la qual custodiava la policia.

En acabar l'acte i després de conèixer que Fabra menjava a Les Arts, els treballadors de RTVV han abandonat el lloc, llevat d'alguns que han envoltat l'edifici i han descobert que es podia veure els comensals per la vidriera del darrere del coliseu. Per aquesta raó, han tornat a protestar, amb crits com 'Lladres', mentre es podia veure Fabra a través del vidre, d'esquena a l'exterior.

Contingut patrocinat