Publicat 05/10/2023 15:57

Ros (UGT) i Pacheco (CCOO) veuen l'amnistia com un catalitzador per acordar la investidura

Pacheco retreu a la dreta el clima polític i Ros demana mantenir les polítiques actuals

(E-D) El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco; la vicepresidenta segona del Govern central i ministra de Treball en funcions, Yolanda Díaz i el secretari general de la UGT Catalunya, Camil Ros
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 5 oct. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, i el seu homleg de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, han coincidit que l'amnistia dels polítics catalans és un catalitzador per arribar a un acord per investir Pedro Sánchez com a president del Govern central.

Ho han dit a preguntes de la premsa després de reunir-se amb la vicepresidenta segona en funcions del Govern central i líder de Sumar, Yolanda Díaz.

Ros ha dit que el punt actual de les negociacions permet pensar que "hi pot haver acord" i que l'amnistia sigui, en les seves paraules, possible i factible, per evitar que la justícia el pugui tombar després.

També ha assegurat que els indults concedits fins ara han afavorit la cohesió social i l'estabilitat econmica i democrtica de Catalunya.

Javier Pacheco ha dit que "no pot ser considerada una mesura de grcia ni un element de debat jurídic", sinó que és, segons ell, la base del desbloqueig del conflicte polític.

A més a més, ha defensat que la prxima legislatura ha de consolidar el gir a l'esquerra de les polítiques socials, "articular un model d'estat que avanci cap a la realitat d'un país plurinacional".

"DRETA RADICALITZADA"

El líder de CCOO ha alertat sobre el clima polític i social que "la dreta radicalitzada est posant sobre la taula" i ha criticat els, segons ell, crides a un alament nacional.

"La frustració d'haver perdut les eleccions no pot justificar l'atac al model d'estat" actual, ha afegit Pacheco.

Camil Ros ha recordat que els sindicats es van implicar en l'última campanya electoral "perqu cal continuar amb la legislatura que es va acabar al juliol".

Ha assegurat que la tasca del Govern central ha fet que "la situació de vida a Catalunya sigui millor que fa quatre o cinc anys".

Contingut patrocinat