Publicat 29/08/2019 11:45

Ros (UGT) crida a abordar el futur dels aeroports catalans amb els sindicats, les patronals, les administracions i Aena

El secretari general d'UGT de Catalunya, Camil Ros.
EUROPA PRESS

BARCELONA, 29 ago. (EUROPA PRESS) -

El secretari general d'UGT de Catalunya, Camil Ros, ha cridat a abordar el futur dels aeroports catalans amb els sindicats, les patronals, la Generalitat de Catalunya, el Govern central i Aena, després de l'anunci del tancament de la base de Ryanair a l'Aeroport de Girona i els conflictes laborals que s'estan produint aquest estiu en el de Barcelona.

En una entrevista d'Europa Press, Ros ha defensat que els diferents agents han d'evitar "adrear-se retrets" entre ells i s'han de reunir per veure com mantenir l'activitat en aquestes infraestructures i assegurar la qualitat del servei i de l'ocupació.

Pel que fa a Girona, ha exposat que s'han proporcionat molts avantatges i ajudes a Ryanair i que s'ha invertit en diferents millores per a l'aeroport, per que no s'ha garantit el compromís de l'aerolínia amb el territori ni s'ha diversificat l'oferta de l'aerdrom: "És culpa de tots".

CONTRACTACIÓ PÚBLICA

Ros ha sostingut que Aena és "la gran absent" en les negociacions per desencallar les diferents vagues que es produeixen en els aeroports, com la dels vigilants de seguretat de Trablisa i el personal de terra d'Iberia a l'Aeroport de Barcelona, així com la de Ryanair a Girona.

"Aena és qui fa els concursos públics per subhasta i és qui genera l'inici de tota aquesta precarietat laboral i, després, quan hi ha el conflicte, ni hi és ni se l'espera", ha criticat.

Per al representant sindical, la conflictivitat laboral al Prat i altres aeroports de l'Estat es pot solucionar si s'instaura un model de gestió basat en la contractació pública que deixi enrere fer-ho per subhasta i que guanyi l'oferta més barata.

Ha subratllat que s'ha d'establir, juntament amb el Govern central i Aena, "un acord de mínims" sobre l'ocupació en els aeroports, per exemple, garantint que es respecta el conveni collectiu de cada sector, i ha assenyalat que es pot fer seguint la llei de contractació pública i que poden servir d'exemple els casos d'administracions com la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona.

IBERIA

Ros ha indicat que el primer pas per solucionar el conflicte entre el personal de terra d'Iberia al Prat i la direcció de l'aerolínia és donar estabilitat als treballadors i reduir la temporalitat, per després encarar altres qüestions com el creixement de la plantilla i la conciliació personal i familiar.

El líder d'UGT de Catalunya ha criticat que l'empresa "estigui installada en l'immobilisme permanent", i ha remarcat que ha de diferenciar entre les característiques de cada aeroport espanyol per determinar les condicions del servei que ofereix.

Els treballadors d'Iberia Airport Services tornaran a fer vaga aquest cap de setmana, després que la mediació amb la direcció acabés aquest dimecres de manera abrupta quan les parts no van arribar a un acord: l'empresa va refusar crear la comissió de seguiment proposada per la Conselleria de Treball i els treballadors van decidir mantenir les aturades.

DRET A VAGA

Ros ha defensat que el dret de vaga ha de prevaler sobre altres drets i és equiparable amb el de la llibertat d'expressió i de manifestació, per la qual cosa ha remarcat que són "la base de la democrcia", després de casos en qu els treballadors no han pogut reivindicar completament les seves exigncies laborals a través de vagues, com la dels 'riggers' i la dels vigilants dels filtres de seguretat del Prat.

"Sempre diuen que les vagues no serveixen per tothom es queixa de les vagues quan hi ha vaga. Per tant, en el fons, sí que serveixen", ha considerat i ha recalcat que les mobilitzacions dels treballadors sempre seran vigents si aconsegueixen millorar les seves condicions laborals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés