Actualitzat 03/07/2013 19:57

Ros confia que es reguli el 'burca' per la "dignitat" de la dona i no només per seguretat

Mejías (C's) s'alinea amb aquesta demanda

Àngel Ros
EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

El diputat del PSC al Parlament i alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha expressat aquest dimecres la seva confiança que la regulació del 'burca' en espais públics es faci també en pro de la "igualtat i dignitat" de la dona i no només per motius de seguretat.

Així s'ha pronunciat en declaracions als passadissos de la Cambra catalana després de convertir-se en octubre 2010 en el primer alcalde que ha aprovat una regulació en aquesta línia al consistori, tot i que el Tribunal Suprem (TS) la va anul·lar en febrer de 2013.

Ros ha celebrada la iniciativa del Govern de prohibir el vel integral per motius de seguretat, tot i que ha considerat que el seu ús també incorpora una raó de "discriminació entre l'home i la dona" que justifica la seva prohibició, i la que va inspirar la iniciativa aprovada al seu moment a Lleida.

Després de parlar amb el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, Ros ha explicat que ho veu predisposat a acceptar una esmena a la iniciativa que reculli la necessitat de prohibir el 'burca' d'acord amb la "discriminació" que comporta per a la dona.

"Si el Parlament recull aquest concepte de la igualtat entre l'home i la dona i el de la dignitat, pot ser una excel·lent iniciativa", ha sostingut Ros, qui ha recordat que el TS va dictaminar que els ajuntaments no tenen competència per regular en aquest àmbit però sí les Cambres legislatives.

La diputada de C's Carina Mejías s'ha alineat en la necessitat que el Govern reguli l'ús del 'burca' tenint en compte que també "és una qüestió de drets fonamentals i de la dignitat de la dona" i no només de seguretat.

Per a Mejías, cal evitar que des de determinats àmbits, tant en el públic com el privat, es puguin vulnerar drets fonamentals de les persones vinculant-los a raons de caràcter cultural o religiós.

Contingut patrocinat