Publicat 17/09/2015 15:25

Romeva acusa PP i PSOE de perjudicar deliberadament Catalunya en infraestructures

Bel: el Corredor Mediterrani evidencia que "no es pot reformar Espanya"

TARRAGONA, 17 set. (EUROPA PRESS) -

El candidat de Junts pel sí, Raül Romeva, ha acusat el PP i el PSOE de "perjudicar" deliberadament Catalunya en infraestructures prenent decisions contra els interessos dels catalans fins i tot sabent que això també anava en contra dels interessos econòmics d'altres punts d'Espanya.

En un acte al Port de Tarragona, ha posat d'exemple el Corredor Mediterrani, assegurant que el Govern espanyol ha promocionat la Travessia Central dels Pirineus amb l'argument que "el corredor beneficiava Catalunya".

"Durant molt de temps hi ha hagut una batalla absurda i suïcida dins de l'Estat sobre el corredor i la travessia, quan qualsevol analista defensa i argumenta amb profusió de dades que la via més lògica és el corredor", ha exposat al costat de l'economista Germà Bel, número 1 per Tarragona.

Bel ha censurat una històrica falta d'inversió en les infraestructures de Catalunya, assegurant que les inversions de l'Estat mai han arribat al 16%, que és el que representa Catalunya en població, ni al 19%, que és el que representa en PIB.

L'economista ha descrit un Estat absolutament equivocat en les prioritats, que prefereix ser el segon país en el món després de la Xina en quilòmetres d'alta velocitat mentre desatén un àmbit tan fonamental com Rodalies, ha lamentat.

També ha desaprovat la política en carreteres, ja que algunes radials de Madrid s'han fet per desdoblar rutes amb un tràfic de 4.000 vehicles diaris, mentre que a Catalunya segueixen pendents inversions per a vies que porten 17.000 vehicles al dia.

A més, ha carregat contra la "centralització" de la política aeroportuària, i assegura que en una Catalunya independent els governs locals tindrien preeminència en la gestió del Port de Barcelona i el de Tarragona, i a l'Aeroport de Barcelona, el de Girona i el de Reus.

Bel ha explicat que el Port de Tarragona va perdre una inversió importantíssima de l'empresa Daimler perquè el Govern no havia invertit que les vies fossin d'ample internacional, i ha assegurat que aquesta inversió només hagués costat el que valen "uns pocs quilòmetres d'AVE".

DECLARACIÓ DE GRANADA

Segons ell, les dificultats per impulsar el Corredor Mediterrani són l'evidència que "no es pot reformar Espanya", fet que l'ha portat a concloure que Catalunya ha d'independitzar-se si vol una política d'infraestructures eficient.

Bel, que havia estat diputat del PSC al Congrés, ha vaticinat que la Declaració de Granada del PSOE que aposta pel federalisme no sobreviurà a les eleccions generals: "En l'oposició diuen 'a', i fan 'b' en el Govern espanyol. No podem canviar un Estat que ni pot ni vol canviar".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés