Publicat 11/12/2024 17:09

Romero confirma que el Govern mantindr la bonificació al transport públic

La consellera d'Economia i Finances de la Generalitat, Alícia Romero
DAVID ZORRAKINO

Cid adverteix que les converses pels pressupostos "prcticament no avancen"

BARCELONA, 11 des. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Economia i Finances de la Generalitat, Alícia Romero, ha confirmat aquest dimecres que el Govern mantindr les bonificacions als títols de transport públic l'any 2025.

Ho ha fet en la sessió de control al Govern del Parlament, en resposta a una pregunta del diputat dels Comuns, David Cid, sobre els pressupostos: "Pensa o no complir amb l'acord de mantenir les bonificacions del transport, especialment per la T-Jove i la T-Usual, al llarg del 2025? Sí o no, consellera?", ha preguntat.

"És una resposta molt senzilla. Sí, complirem. Ho sap vost, en moltes converses que hem tingut hem parlat d'aquest tema. És prioritari per a nosaltres i, per tant, nosaltres mantindrem aquesta bonificació", ha afirmat Romero.

NEGOCIACIONS

Cid ha advertit Romero que les converses per aprovar els comptes "avancen molt lentament, o prcticament no avancen", per la qual cosa ha qüestionat si el Govern té realment voluntat d'arribar a un acord, i li ha demanat passar de les paraules als fets, especialment en matria d'habitatge.

Romero ha confiat a poder tenir els recursos per "fer un salt endavant a Catalunya" en aquesta matria i ha assenyalat que s'han de posar els instruments que permetin construir i comprar habitatge per assolir l'objectiu del Govern d'arribar als 50.000 habitatges públics en els prxims anys.

"Tenim valentia i ambició. Espero que la puguem compartir amb vosaltres i que, tant de bo com més aviat millor, puguem aprovar uns pressupostos per al 2025", ha afegit.

SÍLVIA PANEQUE

D'altra banda, la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecolgica, Sílvia Paneque, també ha confirmat la voluntat del Govern de mantenir la bonificació al transport públic en una interpellació de la diputada d'ERC Laura Vilagr, qui ha demanat a la consellera que el finanament del transport públic sigui slida i estructural perqu no depengui de qui governa.

La consellera ha apuntat que les anlisis de l'impacte de les bonificacions en els usos del transport en joves "demostra clarament que el preu era una limitació" perqu hi ha hagut un gran augment d'usuaris joves.

Finalment, també ha afirmat que el Govern treballa amb l'Associació Catalana de Municipis (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) per desplegar la T-Mobilitat a tot Catalunya.

Contingut patrocinat