BARCELONA 28 jul. (EUROPA PRESS) -
La portaveu del PP al Parlament, Lorena Roldán, ha criticat la ja expresidenta Laura Borrs per "agafar-se a la cadira i arrossegar el Parlament" per no haver renunciat al crrec després d'obrir-li un judici oral per presumptament fraccionar contractes quan dirigia la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).
"Una altra jornada nefasta més en la histria recent del Parlament" ha retret en una roda de premsa a la cambra catalana, després de la decisió d'aquest dijous de la Mesa d'aplicar-li l'article 25.4 del Reglament i suspendre-la de funcions com a diputada.
Roldán ha retret a Borrs que "no ha donat cap altra opció a la Mesa" que aplicar aquest precepte, que preveu la suspensió d'un diputat quan se li obre un judici oral per corrupció, i ha recordat que el van introduir els partits independentistes per combatre els casos de corrupció.
La diputada popular ha lamentat que amb l'actitud de Borrs el Parlament es troba "en una situació sense precedents, que és la vacant a la presidncia".
Es refereix al fet que l'article 40 del Reglament preveu que la vicepresidenta primera sigui qui assumeixi les funcions en cas que no pugui la presidenta, i per ella "aix obrir de nou una batalla interna entre els socis de govern".