Actualitzat 22/01/2018 12:43

Roger Torrent proposa Carles Puigdemont per presidir la Generalitat

Demana per carta a Rajoy "diàleg" sobre els diputats investigats

Roger Torrent, president del Parlament
ROGER TORRENT

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

El president del Parlament, Roger Torrent, ha proposat aquest dilluns Carles Puigdemont com a candidat a presidir la Generalitat i, alhora, ha enviat una carta al president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, per "dialogar i analitzar la situació anòmala que viu el Parlament".

En una compareixença des de la Cambra, ha explicat que n'és conscient de les dificultats d'aquesta investidura per la situació personal i judicial de Puigdemont, però ha defensat que té "absoluta legitimitat" per tornar a ser president.

Així, d'una banda proposa Puigdemont malgrat els advertiments de l'Estat contra aquesta opció, i per l'altra ofereix diàleg al president del Govern central per trobar una solució negociada a aquest escenari.

Torrent ha recordat que en el seu primer discurs davant la Cambra, dimecres passat, ja va defensar que la situació a Catalunya ha d'afrontar-se des de la política i la negociació: "La política ha de ser el centre de tot. Per sobre de totes les coses, diàleg".

Ha demanat aquesta reunió a Rajoy a través d'una carta que ha signat aquest mateix dilluns, i ha afegit: "Parlaré amb tots, em reuniré amb qui faci falta i, sobretot, protegiré els 135 diputats del Parlament".

L'ÚNIC CANDIDAT POSSIBLE

Torrent ha defensat que la setmana passada es va reunir amb els líders de tots els grups, i que d'aquestes reunions se'n desprèn que Puigdemont és l'"únic candidat" que podria tenir els suports necessaris.

Ha dit que és conscient de "la situació personal i judicial de Puigdemont i l'advertiment que pesa sobre ell", però ha constatat que és el candidat amb més legitimitat per ser el càrrec.

ES VEURÀ AMB ELS ENCAUSATS

Torrent ha exposat que la seva missió és defensar tots els diputats, per la qual cosa un dels temes que transmetrà al president del Govern espanyol és que s'estan "vulnerant els drets de representació" dels vuit diputats sobiranistes encausats.

Ha explicat que, a més, té previst veure's en els propers dies amb aquests vuit diputats: tres són a la presó --Oriol Junqueras, Joaquim Forn i Jordi Sànchez-- i cinc a Bèlgica: el mateix Puigdemont, Clara Ponsatí, Lluís Puig, Toni Comín i Meritxell Serret.

"El meu deure és protegir els drets de participació política de tots els diputats", ha resolt, i ha advertit que lluitarà perquè la institució estigui lliure d'ingerències i també perquè no sucumbeixi davant un escenari de paralització.

NO REVELA LA DATA DEL PLE

Pendent que Rajoy digui si accepta aquesta reunió i si vol entaular un diàleg, Torrent no ha revelat la data per la qual fixa el ple d'investidura, encara que per llei no pot celebrar-se més enllà del dimecres 31 de gener.

Tampoc no ha revelat com es pot investir Puigdemont a distància, tenint en compte que hi ha un informe dels lletrats de la Cambra que ho desaconsella.

Contingut patrocinat