Adif programa talls als túnels de Plaa Catalunya i Passeig de Grcia
BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -
La circulació dels trens de Rodalies es veur afectada aquest cap de setmana i el que ve per talls als túnels de Plaa Catalunya i Passeig de Grcia, a causa de les obres de reconfiguració de les vies a l'estació de Sants.
Els títols de transport de Rodalies seran vlids mentre durin les afectacions per realitzar transbords a les estacions de metro de Barcelona, segons va informar Renfe.
Per completar la primera fase de les obres, que configuressin la nova capalera nord a Sants, Adif ha programat un tall al túnel de Plaa Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre al de Passeig de Grcia, el del 29 d'agost.
Aquest cap de setmana es veur modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12, mentre que el cap de setmana del 29 d'agost patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17.
Durant el primer cap de setmana, els trens de la R1 iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a l'estació de Plaa Catalunya; la R2 Sud ho far a la de Sants, i la R3 limitar el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerd (Girona).
Els dies 22 i 23 d'agost també es modificar el recorregut de les línies R4 i R12, que seran desviades pel túnel de Passeig de Grcia i El Clot-Aragó, i no pararan a les estacions de Plaa de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.
D'altra banda, al cap de setmana del 29 d'agost la línia de Rodalies R2 Sud comenar i acabar a Sants, i la R2 Nord circular parant a Plaa Catalunya, sense tenir parada a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l'estació d'El Clot-Aragó.
Els dies 29 i 30 d'agost la R3 limitar el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerd; els trens regionals de la R11 tindran com origen i final l'estació de Barcelona Estació de Frana, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar a les estacions de Passeig de Grcia i Estació de Frana.
OBRES A SANTS
L'estació de Sants s'est remodelant per adaptar l'esquema de vies d'estacionament d'ample convencional de l'estació, amb l'objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cadascun dels dos túnels d'accés, segons va explicar Adif.
Aquest projecte, conegut com 4+4, permetr optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l'explotació al nucli central de la xarxa ferroviria de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d'euros.
La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix en donar de baixa la via 9 de l'estació, a la capalera nord, i installar un topall.
Així mateix, a la capalera nord, s'eliminen 13 desviaments ferroviaris, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es construixen 17 nous desviaments, i s'adapten la catenria i les installacions de seguretat a la futura configuració.
El gruix de la primera fase dels treballs es concentrar en els dos últims caps de setmana d'agost, amb l'execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviaments, tant a nivell de via com de catenria i installacions de seguretat.
Una vegada finalitzades aquestes obres i realitzades les verificacions, quedar operativa la configuració definitiva de la capalera nord, tant al costat del túnel de Plaa de Catalunya com en al de Passeig de Grcia.