Publicat 11/11/2021 16:52CET

Roca (Cambra de Barcelona) demana un "debat informat" amb totes les opcions per ampliar el Prat

La presidenta de la Cambra de Barcelona, Mònica Roca, i la directora del gabinet d'estudis d'infraestructures de la Cambra de Barcelona, Alicia Casart
CÁMARA DE BARCELONA

La cambra demana fer un altre estudi per valorar l'afectació del so i l'aspecte mediambiental

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de la Cambra de Barcelona, Mònica Roca, ha demanat aquest dijous a les administracions un debat informat, transparent i que valori totes les opcions per a l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-el Prat.

Ho ha dit així en una roda de premsa presencial juntament amb la directora del gabinet d'estudis d'infraestructures de la Cambra de Barcelona, Alicia Casart.

"No s'hauria de descartar cap opció des del principi. S'hauria de plantejar des de no fer res fins a permetre els enlairaments d'avions a través de la pista llarga del costat de muntanya", ha afegit Roca.

Segons Casart, s'ha de fer un altre estudi per valorar aspectes com l'afectació del so, els tipus d'aeronaus o l'aspecte mediambiental: "Es podria allargar la tercera pista una superfície inferior a 500 metres però tirar cap als costats nord i sud?", ha plantejat.

"La capacitat de les pistes està absolutament saturada en hora punta i és la franja horària en la qual es donen la majoria de vols intercontinentals. És aquí on l'Aeroport de Barcelona té el problema", ha afegit Casart.

CONNEXIÓ FERROVIÀRIA

Un altre aspecte sobre el qual ha posat èmfasi la directora és la connectivitat ferroviària amb els aeroports de Reus i Girona, i també a "evitar el creixement descontrolat".

La Cambra de Barcelona ha reiterat que tots dos aeroports "representen un complement i suport a l'Aeroport de Barcelona-el Prat en el desenvolupament de les seves connexions intercontinentals", però que la seva connexió requerirà un fort suport institucional i acció comercial decidida.

Casart ha destacat que el foment del ferrocarril "portarà a una racionalització de les xarxes de connexions aèries", que haurà de venir acompanyat per la descarbonització dels vehicles, vaixells i naus.

També ha posat d'"exemple a seguir" aeroports europeus que fomenten la connexions intercontinentals, com el de Brussel·les, Copenhaguen, Zuric i Viena.

La Cambra considera que la passivitat davant l'adequació contribuirà que l'Aeroport "torni a la situació de congestió i mala qualitat del servei dels anys anteriors a la pandèmia".

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés