Actualitzat 22/08/2018 10:37

Rivera qüestiona que estigui justificat usar un decret per exhumar Franco i diu que Ciutadans no li donarà suport

El president de Ciutadans, Albert Rivera
CIUDADANOS

MADRID 22 ago. (EUROPA PRESS) -

El president de Ciutadans, Albert Rivera, ha afirmat aquest dimecres que la formació no donarà suport al Congrés a la convalidació del decret llei que elabori el Govern espanyol per exhumar del Valle de los Caídos les restes de Francisco Franco, ja que dubta que la mesura "tingui caràcter d'urgència" i es pugui "jurídicament justificar" l'ús d'aquesta fórmula legislativa.

El líder de Ciutadans no ha concretat no obstant això si la formació s'abstindrà o votarà en contra --" ni ho hem debatut"--, i diu que és un assumpte que hauran d'analitzar quan es conegui el contingut del decret que previsiblement, veurà la llum després del Consell de Ministres d'aquest divendres, per sotmetre's a convalidació del Congrés quan arrenqui el mes de setembre el període de sessions.

"Puc avançar que amb el fet de proposar-ho per decret llei, no donarem suport a aquesta convalidació perquè no són les maneres ni la prioritat ni el que nosaltres faríem si estiguéssim governant", ha assenyalat Rivera en una entrevista a Onda Cero recollida per Europa Press.

Conforme ha apuntat, "el decret llei és un instrument excepcional per qüestions urgents i això després de 40 anys no es pot titllar d'urgència", sobretot quan el PSOE "ha governat més de 20 anys, alguns amb majoria absoluta, i no ha fet res".

"No comparteixo les maneres, ni que sigui decret llei ni la falta de consens i de previsió", ha resolt, per incidir que "no es pot fer així i per descomptat, no es pot fer sense comptar amb la majoria de l'arc parlamentari".

Rivera, qui ha dit que l'"importen bastant poc els ossos de Franco", ha apuntat no obstant això que si el president del Govern central, Pedro Sánchez, "vol parlar d'això i fer-ho de debò, ha de fer-ho amb consens, amb criteris tècnics i buscant la reconciliació".

Proposa un cementiri nacional on puguin compartir espai caiguts en bàndols oposats i assegura estar disposat a debatre mesures per tot el conjunt monumental del Valle, perquè considera que centrar-se exclusivament a moure els ossos és "buscar maniqueisme".

En tot cas, considera que el Govern espanyol està centrat en aquest assumpte per la seva "falta de projecte de futur" i sospita que "hi ha un cert intent de tornar a aquestes batalles fratricides de rojos i blaus, d'enfrontament i divisió, que són les que agraden al bipartidisme", un model al seu judici tan "obsolet" com escoltar música en "cassetes i vinils".

Contingut patrocinat