Publicat 18/12/2015 17:20

Rivera: "Em sembla correcte deixar començar la legislatura" si C's no guanya

"Ningú té un projecte il·lusionant que digui als catalans que comptem amb ells"

BARCELONA, 18 des. (EUROPA PRESS) -

El candidat de C's a presidir el Govern espanyol, Albert Rivera, ha reiterat la seva negativa a donar suport a una hipotètica investidura del PP o del PSOE després de les eleccions generals, però ha deixat la porta oberta a permetre el normal funcionament del Congrés i tractar cada assumpte des de l'oposició si C's no guanya: "Em sembla correcte deixar començar la legislatura tot i que no donem suport als altres partits".

"Una cosa és que el Parlament funcioni, i una altra, que tu estiguis implicat amb un projecte de Govern", ha assegurat aquest divendres després de preguntar-li si C's preveu abstenir-se en una investidura, durant una conferència-col·loqui de Barcelona Tribuna, organitzada per La Vanguardia, AED i la Societat Econòmica Barcelonina d'Amics del País.

Rivera ha dit que, si no són la força més votada aquest diumenge, C's farà oposició, i ha recordat que des de l'oposició també poden posar-se en marxa iniciatives parlamentàries: "S'inicien projectes de llei i es pot començar la reforma d'Espanya".

Ha proposat comptar els vots independentistes a Catalunya el 20D per veure si el procés creix o s'enfonsa a les urnes i ha defensat que la majoria de catalans volen seguir i han estat espanyols pesi al que considera una estratègia equivocada del Govern del PP per afrontar la situació: "No solucionarem en un quart d'hora al que s'ha arribat en 30 anys, però tampoc ens podem conformar només amb la Llei".

"Ningú té un projecte il·lusionant i renovador del país que digui als catalans que comptem amb ells per fer les reformes", ha afegit.

NO SERÀ INTERMEDIARI AMB CATALUNYA

Després de preguntar-li si ell --com a català-- podria intermediar des de l'oposició entre el Govern espanyol i la Generalitat, ha respost que no vol ser intermediari, sinó "protagonista de la transició que ha de fer Espanya".

"Espero fer-ho com a president d'Espanya, perquè no confio que ni Mariano Rajoy (PP) ni Pedro Sánchez (PSOE) tinguin capacitat de fer-ho", ha sentenciat.

MISSATGE A LA PAH

Quan ha arribat a l'acte, Rivera ha esquivat un 'escrache' d'una trentena de membres de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) que l'esperaven davant de la porta principal de l'hotel on ha celebrada la seva conferència, i en la conferència els ha retret que no volguessin reunir-se amb ell després d'un acte a Granada: "Els vaig invitar a una reunió a l'hotel on estàvem i no van venir".

També ha recordat que C's ha donat suport a la dació en pagament des del Parlament de Catalunya i que ha defensat "el text exacte que ha presentat la PAH com a projecte de llei".

Així, s'ha sorprès perquè l'acte tingués lloc aquest mateix divendres --últim dia de campanya-- i la PAH no hagi interpel·lat Podem: "Tots sabem qui és qui, de quin partit, qui és alcaldessa de Barcelona, qui és de Podem i qui de C's".

Contingut patrocinat