MADRID 30 nov. (EUROPA PRESS) -
El president de Cs, Albert Rivera, ha criticat la intenció d'ERC d'assegurar, a través de 14.000 apoderats, que no es comet una "tupinada" en les eleccions autonòmiques catalanes del 21 de desembre, i els ha preguntat si és que temen no obtenir el resultat que esperen.
"Tupinada va fer ERC el 9N i l'1-O amb Junqueras comptant vots i avançant resultats. Por a les urnes de debò?", ha escrit el líder de la formació taronja en un missatge en el seu compte de Twitter.
D'aquesta manera s'ha referit a les declaracions del director de campanya d'ERC i portaveu del partit, Sergi Sabrià, que ha anunciat que el dia dels comicis el seu partit desplegarà a 14.000 apoderats per les 8.000 meses electorals de tota Catalunya.
RECOMPTE PARAL·LEL AL DEL GOVERN CENTRAL
Pretenen evitar així "qualsevol tipus de tupinada" i fer un "recompte paral·lel" que puguin contrastar amb el del Ministeri de l'Interior, que serà l'encarregat d'aquesta funció com a conseqüència de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya.
En anteriors processos electorals, el recompte el duia a terme la Conselleria d'Interior de la Generalitat.
En el seu missatge, Rivera ha al·ludit al moment en què el president d'ERC va ser gravat per una càmera de La Sexta comptant vots en un col·legi de Barcelona al final de la consulta sobiranista celebrada a Catalunya el 9 de novembre del 2014, quan era líder de l'oposició.
Quant a l'1-O, Cs mai li ha donat validesa com a referèndum d'autodeterminació per haver estat declarat il·legal i per l'absència de garanties democràtiques.