Publicat 22/02/2018 12:27

Rivera diu que "tant de bo" el ple que demana Cs en el Parlament serveixi per iniciar el compte enrere a Catalunya

Albert Rivera (arxiu)
Europa Press

MADRID 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de Cs, Albert Rivera, ha dit aquest dijous que "tant de bo" el ple extraordinari que ha demanat la formació taronja en el Parlament de Catalunya serveixi per iniciar el termini de dos mesos per repetir les eleccions si ningú aconsegueix ser investit com a president de la Generalitat, encara que ha aclarit que no seria "bo" haver d'anar una altra vegada a les urnes.

En una entrevista en Onda Cero, recollida per Europa Press, Rivera ha recordat que són els lletrats de la Cambra autonòmica els que han de decidir si comença o no el compte enrere, però ha afegit que "tant de bo" interpretin que sí, perquè "això seria una manera de desbloquejar" la situació política a Catalunya.

El líder de Cs ha indicat que, si els partits independentistes no formen Govern, "l'única solució és que acabi aquest temps i que es vagi a unes altres eleccions".

"Jo no crec que sigui bo anar a unes altres eleccions, però no podem estar sense Govern", ha afegit.

Rivera ha subratllat que el que han de fer la Mesa del Parlament i el seu president, Roger Torrent, és posar data al ple extraordinari que ha sol·licitat Cs, que pot exigir-lo en tenir almenys una cinquena part dels diputats de la Cambra.

Finalment, la Mesa i la Junta de Portaveus es reuniran aquest divendres per tractar, entre altres assumptes, la petició de Cs.

ELS INDEPENDENTISTES HAN DE PROPOSAR UN ALTRE CANDIDAT

Així mateix, ha instat les forces separatistes i Torrent a proposar un nou candidat a la investidura, ja que el de JxCat, Carles Puigdemont, continua a Bèlgica i "no tornarà" a Catalunya perquè si ho fa, "segurament anirà a la presó".

Torrent va decidir ajornar 'sine die' el ple en el qual anava a votar-se la investidura de Puigdemont el passat 30 de gener perquè el Tribunal Constitucional havia advertit que el candidat no podria ser triat si no es trobava a la Cambra físicament.

Des de llavors, no s'ha presentat cap altre candidat i el Parlament està "paralitzat", per la qual cosa Rivera ha exhortat els independentistes i Torrent a presentar un nou aspirant a la Presidència.

"L'única responsabilitat avui de formar Govern a Catalunya és de qui pot formar Govern", ha subratllat.

Encara que Cs va guanyar els comicis, la suma amb les altres forces constitucionalistes no aconseguia la majoria absoluta.

En la seva opinió, "el que no pot ser és que aquests senyors estiguin barallant-se entre ells, marejant la perdiu i, a sobre, donant-li la culpa al món mundial".

Almenys, JxCat, ERC i la CUP hauran d'explicar en un ple extraordinari "què està passant", ha afegit.

MANQUES DE LIDERATGE I COMUNICACIÓ DEL GOVERN CENTRAL

D'altra banda, el líder de la formació taronja ha assenyalat que està fent entrevistes en mitjans de comunicació internacionals i mantenint trobades amb líders estrangers per tractar d'"informar del que succeeix" a Catalunya, però li agradaria "que fossin el Govern central i la diplomàcia" espanyola els qui fessin aquesta tasca.

"Jo no puc suplir les manques de lideratge i de comunicació internacional del nostre Govern central", ha agregat.

Des del seu punt de vista, l'Executiu de Mariano Rajoy ha deixat un "buit" en aquest àmbit que els partits independentistes han aprofitat en diferents països per difondre "mentides" i fer "intoxicació" informativa.

Contingut patrocinat