Publicat 18/12/2014 14:30

Rivera (C's) atribueix la dimissió de Torres-Dulce a "pressió política" del Govern espanyol

El líder de C's, Albert Rivera, en el Parlament
EUROPA PRESS

BARCELONA 18 des. (EUROPA PRESS) -

El president de C's, Albert Rivera, ha considerat aquest dijous que la dimissió del fiscal general de l'Estat, Eduardo Torres-Dulce, és fruit de "la pressió política" del Govern espanyol i del rebuig del fiscal que l'organisme es converteixi en braç del Ministeri de Justícia.

En declaracions als periodistes als passadissos del Parlament, ha lamentat la renúncia ja que "és una persona que es caracteritza per la seva personalitat i per la seva independència, que alhora és una persona respectada pel món judicial".

Ha assenyalat al Govern espanyol com el principal causant de la seva marxa perquè insta els fiscals "a emparar delictes o mirar cap a un altre costat" en comptes de perseguir-los, pel que planteja que aquest càrrec no sigui un nomenament de l'executiu.

C's proposa reformar la llei "perquè els fiscals siguin escollits entre els fiscals i no pels partits polítics ni pel govern de torn", amb l'objectiu de garantir la seva independència.

A més, subratlla que es podria arribar a un model com l'estatunidenc, on els fiscals són elegits pels ciutadans, i ha reconegut la feina dels fiscals espanyols que "intenten fer la seva tasca i que a vegades es troben amb traves i pals a la rodes, no dels delinqüents, sinó dels amics dels delinqüents, alguns d'ells asseguts en alguns governs".

POSSIBLE SUBSTITUT

Davant de la possibilitat que el substitut fora el president de la sala penal de l'Audiència Nacional, el jutge Fernando Grande-Marlaska, Rivera ha explicat que li sembla "un jurista magnífic, igual que Torres-Dulce, però si al final resulta que no el deixen treballar, es llença per la finestra tota la feina de tants fiscals".

El líder de C's ha remarcat que la reforma que proposa el seu partit és un canvi en el model i no en la persona: "Els espanyols mereixem fiscals que només responguin al Codi Penal i no hagin de respondre davant dels pactes polítics de qui sigui".

Contingut patrocinat