Actualitzat 30/05/2022 11:44

Riera (CUP) critica el Govern per dimitir de l'agenda independentista: "S'ha acabat el bròquil"

Archivo - El diputat de la CUP i secretari tercer de la Mesa del Parlament, Carles Riera
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 30 maig (EUROPA PRESS) -

El diputat de la CUP i secretari tercer de la Mesa del Parlament, Carles Riera, ha criticat aquest dilluns el govern d'ERC i Junts per haver dimitit de l'agenda independentista i de les polítiques d'esquerres.

"S'ha acabat el bròquil. Fa dies que es va acabar el bròquil i fa dies que s'ha fet evident que, davant la dimissió del Govern de l'agenda independentista i d'esquerres, i davant la manca de resposta de l'Estat a la resolució democràtica del conflicte i a les crisis econòmiques, hi ha una alternativa" que passa per la seva formació, ha defensat en una entrevista a Ser Catalunya recollida per Europa Press.

Segons Riera, ERC i Junts han fet "inoperant i bloquejat el 52% independentista" assolit en les eleccions catalanes, malgrat tenir retòriques diferents.

"ERC l'ha situat en una taula de diàleg inútil amb el PSOE i el Govern central, i Junts, malgrat tenir una retòrica més inflamada, ha renunciat a l'autodeterminació", ha lamentat el diputat de la CUP, que també els ha acusat d'aplicar polítiques públiques pròpies de la patronal.

MOCIÓ DE CONFIANÇA

Per això, ha dit que el president del Govern, Pere Aragonès, s'hauria de sotmetre a la moció de confiança que va pactar amb la CUP a l'inici de la legislatura i tenir la "dignitat de comparèixer al Parlament per explicar el motiu pel qual ha canviat de programa i buscar aliances".

En espera del decret llei que el Govern aprovarà sobre el català, ha retret que se'ls hagi "apartat totalment" de les negociacions a més de la comunitat educativa, i ha acusat ERC i Junts d'apostar pels socialistes.

DECRET LLEI

Sobre el contingut del decret llei, considera que "consagra la segregació escolar" per raó de llengua perquè, malgrat que recull que no s'aplicaran determinats percentatges de castellà obligatòriament, indica que cada centre decidirà en cada projecte lingüístic el percentatge de català i castellà que farà.

Per Riera, cal "un únic projecte lingüístic" a totes les escoles d'acord amb la immersió, amb el català com a única llengua vehicular i amb tots els recursos perquè hi hagi un aprenentatge adequat del castellà i de l'anglès.

Contingut patrocinat