Publicat 28/04/2015 12:22

Ricoh Espanya va facturar 230 milions el 2014, un 6,5% més, i obrirà un centre digital a Oviedo

Valla RICOH Tokio
RICOH

BARCELONA, 28 abr. (EUROPA PRESS) -

Ricoh Espanya va facturar 230 milions d'euros a l'exercici 2014 --tancat el març--, un 6,5% més, i obrirà aquesta setmana un centre de competència digital a Oviedo (Astúries) amb 50 treballadors per créixer com a proveïdor de tecnologia per a comerç electrònic, ha anunciat aquest dimarts el director general de la companyia, Ramon Martín.

El 72% del negoci de Ricoh a Espanya procedeix de les solucions d'impressió, negoci tradicional de la multinacional d'origen japonès, però els nous serveis digitals, impulsats quan va començar la crisi el 2007, suposen ja el 28% de la facturació i continuen augmentant, mentre que el benefici de la companyia es manté prop dels 12 milions d'euros del 2013.

Ricoh continuarà innovant en impressió, on per exemple segueix com a líder en equips multifunció --que integren impressora, fotocopiadora, escàner i fax-- amb una quota de mercat del 26%, i impulsarà la seva presència en les tecnologies de gestió documental i treball en mobilitat o multiplataforma.

A l'àmbit digital, les principals vies de creixement vindran per la gestió del màrqueting online i el comerç electrònic, ja que el grup Ricoh va adquirir la companyia especialitzada en tecnologies de màrqueting PTI, i a Espanya es va fer amb els actius de l'empresa asturiana B2B 2000, que va fer fallida, i que estava especialitzada en la integració del programari per a 'comerç electrònic' Hybris.

Ricoh Espanya es va quedar amb la quinzena de treballadors de B2B 2000 i va ampliar personal fins a 50 treballadors, que ubicarà en un espai llogat de 1.200 metres quadrats a Oviedo que preveu inaugurar aquest dijous i amb el qual preveu donar un pas més en la creació de plataformes electròniques, un camí que ja va potenciar amb l'adquisició el 2013 de la unitat productiva d'Aventia, que també va fer fallida, i de la qual va incorporar 275 treballadors.

Ricoh Espanya, amb seu a Sant Cugat del Vallès (Barcelona), dóna feina actualment a gairebé 1.900 persones, fet que suposa un increment del 14% respecte al 2013, i gairebé 1.000 treballadors són a Catalunya.

2015

La companyia no es planteja un objectiu concret de creixement per al 2015, però ha detectat que les pimes estan reactivant la inversió des de fa un any, i també preveu recuperació de les administracions públiques --que suposen un 30% del negoci-- després d'aquests anys d'austeritat i no ha detectat una parada per les cites electorals d'aquest any, ha explicat Martín.

El Centre de Serveis Compartits per al Sud d'Europa que Ricoh té a Sant Cugat va afegir el 2014 els clients del mercat francès, que se sumen als d'Espanya, Portugal i Itàlia, de manera que actualment presta serveis a més de 150.000 clients i cobreix el 50% de peticions a nivell europeu amb un equip de 400 professionals.

També està evolucionant favorablement el centre d'externalització de negocis de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que ofereix serveis d'impressió i de suport per a la gestió de clients.

En l'àmbit del comerç electrònic, Ricoh ja té clients com la cadena de supermercats Dia, i vol entrar també en el sector de les cadenes de moda tradicionals que estan apostant per la venda per internet.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés