Publicat 04/02/2022 12:00

Ribera creu que Catalunya va "tard" amb les renovables i dona suport al parc elic marí a Girona

Archivo - Arxiu - La vicepresidenta i ministra per a la Transició Ecolgica i el Repte Demogrfic, Teresa Ribera
EUROPA PRESS/E. Parra. POOL - Europa Press

BARCELONA/GIRONA 4 febr. (EUROPA PRESS) -

La vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecolgica i el Repte Demogrfic, Teresa Ribera, ha sostingut que Catalunya va "molt tard" en el desplegament d'energies renovables i ha celebrat la proposta de la consellera d'Acció Climtica, Teresa Jord, de construir un parc elic marí a la Costa Brava (Girona).

En una entrevista a Rdio4 i La2 aquest divendres, recollida per Europa Press, ha assegurat que la presncia mitjana de renovables a tot Espanya és gairebé del 40% mentre que a Catalunya est en el 13%: "Ha perdut una dcada. Crec que pot perdre un tren molt significatiu des del punt de vista de la innovació i l'ocupació".

Després de reunir-se aquest dijous amb empresaris "preocupats per l'encallament" de les renovables a Catalunya, Ribera ha sostingut que l'aposta de la Generalitat per l'autoconsum no és suficient per accelerar la transició energtica.

Per aix, ha celebrat la proposta de la consellera Teresa Jord, de construir un parc elic marí: "És un espai on cap perfectament energia elica 'off shore', i a més jo agraeixo aquest aparent canvi d'actitud de la Generalitat".

En aquest mbit --ha explicat-- el govern central desenvolupar una ordenació urbanística de l'espai marí, que després traur a concurs per seleccionar els projectes amb "propostes més solvents", i estan en converses amb Frana per arribar a consensos sobre les zones limítrofes.

No obstant aix, ha detallat que hi ha qüestions tcniques complexes a resoldre sobre aquest parc --com les línies d'evacuació--, per la qual cosa no estar enllestit fins d'aquí a "uns anys", i mentrestant cal apostar, al seu parer, per installacions de renovables a terra ferma.

Contingut patrocinat