Publicat 19/09/2019 11:43

Reyes Maroto crida el sector turístic a preparar-se davant d'un Brexit inevitable: "És un moment crucial"

La ministra de Turisme en funcions, Reyes Maroto i per darrere, el director general d'Aeroports d'Aena, Javier Marín en la inauguració del XIX Frum Acave, a Barcelona (Espanya), a 19 de setembre de 2019.

BARCELONA, 19 set. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Indústria, Comer i Turisme en funcions, Reyes Maroto, ha cridat el sector turístic a preparar-se davant d'una inevitable sortida del Regne Unit de la Unió Europea (UE), independentment de si es produeix amb o sense acord: "Ens trobem en un moment crucial".

Ho ha dit durant la seva ponncia d'inauguració del XIX Frum Acave, que té lloc aquest dijous al Collegi de l'Advocacia de Barcelona (Icab) sota el títol 'Les infraestructures i les relacions econmiques per a l'avan del turisme'.

"Tot i que tots desitgem i treballem perqu es produeixi una retirada ordenada i programada, no podem ajornar les decisions necessries per fer que aquest procés sigui menys lesiu", ha sostingut la ministra, que ha insistit que l'alta dependncia turística del mercat britnic obliga Espanya a preparar-se.

DESAFIAMENTS DEL SECTOR

Per a la ministra, l'arribada de nous desafiaments i la transformació del mercat turístic exigeix la redefinició del paper de les polítiques turístiques i el desenvolupament de noves eines de planificació i gestió turística a nivell local.

"Són les destinacions turístiques, els llocs en qu es posa en joc la competitivitat turística d'un país. La indústria turística ha d'adaptar-se a les tendncies que estan reconfigurant el perfil dels viatgers de manera global", ha raonat, davant dels canvis en la manera de planificar i reservar els viatges.

En aquest sentit, ha agrat a les agncies de viatges els esforos per innovar i ha demanat que continun fent-ho per la seva capacitat de "prescripció" i pel valor afegit que aporten als seus clients.

NOU PERFIL

La ministra ha explicat que el turista és cada vegada més exigent, espera rebre un servei més personalitzat, demana experincies autntiques i compta amb un perfil més "informat, hiperconnectat i multicanal".

Ha defensat que, des del Govern espanyol, aposten per la transformació del model turístic espanyol basant-se en els conceptes d'innovació, tecnologia, sostenibilitat, accessibilitat i governana per garantir el present i el futur del turisme a Espanya.

Maroto ha sostingut que, a més de la innovació i la intelligncia turística, un altre dels aspectes que influeix en la competitivitat turística és l'entorn normatiu que, en el cas de l'Estat, és fonamentalment de protecció al consumidor.

"Voldria veure aquesta protecció al consumidor com un avantatge competitiu, com una oportunitat per distingir-vos de la venda directa, com un signe de la seguretat i la garantia que oferiu als vostres clients: els viatgers", ha afegit.

Així mateix, ha cridat a avanar cap a un model de turisme intelligent, responsable i de qualitat, a més de sostenible: "Tenim els recursos, el talent i la iniciativa per mantenir el lideratge turístic i amb la vostra participació podem abordar amb xit els futurs desafiaments".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés