BARCELONA, 18 març (EUROPA PRESS) -
Comertia, Barcelona Oberta, Restaurants de Centres Comercials i el Gremi de Restauració de Barcelona han demanat al Procicat que la restauració dels centres comercials pugui reobrir a partir del 22 de mar en el mateix horari que la resta del sector --de dilluns a diumenge fins a les 17 hores--, segons han informat aquest dijous en un comunicat conjunt.
Les entitats han alertat que la situació torna a ser "molt crítica" per als restauradors i han advertit que uns 500 negocis, 12.000 treballadors, estan en perill i que un de cada quatre negocis dels centres comercials té previst tancar definitivament.
El sector ha lamentat que els restaurants fa cinc mesos que estan tancats i fan front a les despeses i han manifestat que els ajuts han estat "irrisoris".
Les entitats han comentat que el 60% de la facturació dels restaurants es concentra al migdia, per tant, si s'adoptessin les mateixes mesures que la resta del sector, "podrien sobreviure".
També han criticat que es pugui anar al cinema durant dues hores i menjar crispetes sense mascareta; anar al gimns del centre comercial o fer extraescolars amb nens i nenes de diferents escoles barrejats.