Actualitzat 17/12/2013 21:22

Repsol Tarragona pararà 50 dies des d'aquest dimarts per fer tasques de manteniment

Instalaciones de Repsol en Tarragona
REPSOL

Invertirà 70 milions del 2014 al 2017 per millorar la competitivitat del complex

BARCELONA, 28 set. (EUROPA PRESS) -

Les instal·lacions de Repsol al polígon químic de Tarragona pararan durant uns 50 dies a partir d'aquest dimarts per fer tasques de manteniment que la companyia duu a terme cada cinc anys, han explicat a Europa Press fonts de la multinacional energètica espanyola.

L'operació, que serà detallada aquest dilluns en roda de premsa, permetrà netejar i revisar les instal·lacions perquè puguin tornar a posar-se en marxa "com a noves", han assenyalat les mateixes fonts.

Just abans d'aquesta parada, Repsol ha anunciat que invertirà 70 milions d'euros en les seves plantes químiques de Tarragona entre el 2014 i el 2016 per millorar la seva competitivitat i incorporar innovació, en el marc d'un pla que també implicarà inversions a les plantes de Puertollano (Ciudad Real) i Sines (Portugal).

L'objectiu per a Tarragona és augmentar l'eficiència --amb primeres matèries més barates, menys consum energètic i sinergies amb altres operadors-- i permetre la fabricació de productes "diferenciats i de valor afegit" adaptats a la demanda actual i a la previsió de futur.

Les actuacions inclouran la modificació de forns, la instal·lació d'un nou reactor de gas i l'adaptació d'algunes plantes per produir nous compostos i especialitats.

Repsol desenvolupa a Tarragona tasques de química bàsica i derivada, i també de refinació, incloent el cru que extreu del fons marí des de la plataforma petrolífera Casablanca, ubicada a 52 quilòmetres de la costa.

La plataforma s'eleva 75 metres sobre el nivell del mar i extreu uns 8.000 barrils de cru diaris del jaciment i de sis pous: Turbot, Seitó, Barracuda, Xipiró, Llobarro i Montanazo.

Contingut patrocinat