Actualitzat 18/05/2018 14:18

Repsol tanca la venda del 20% de Gas Natural a CVC i Alba per 3.816 milions i finalitza la seva sortida

Seu de Repsol
REPSOL - Archivo

MADRID, 18 Maig (EUROPA PRESS) -

Repsol ha finalitzat la sortida del capital de Gas Natural Fenosa amb el tancament de la venda de la seva participació del 20% al capital de la gasista a Rioja Bidco Shareholdings, la societat controlada per fons assessorats per CVC i participada per Corporación Financiera Alba, per un import total de 3.816,31 milions d'euros.

D'aquesta manera, es completa l'acord que la petroliera va assolir el passat 22 de febrer amb la societat controlada per CVC per a la venda del seu paquet de 200,85 milions d'accions de Gas Natural Fenosa a un preu de 19 euros per títol. L'operació suposa unes plusvàlues d'uns 400 milions d'euros per a Repsol.

El tancament de l'operació estava supeditat a l'obtenció de l'autorització de les autoritats competents a Mèxic, Corea del Sud, el Japó i Alemanya, així com a la no-oposició, expressa o tàcita, del Banc Central d'Irlanda en relació amb l'adquisició indirecta d'una participació significativa en l'entitat Clover Financial & Treasury Services Ltd., processos que han estat complerts.

A més, existia la condició de la signatura per Rioja Bidco Shareholdings d'un contracte entre accionistes amb Criteria Caixa i GIP III Canary, encara que la societat va renunciar-hi per prosseguir amb les negociacions a la recerca d'aquest nou pacte accionarial en la gasista.

TRASPÀS ACCIONARIAL

Aquest traspàs en l'accionariat de Gas Natural Fenosa, que deixa així en mans de dos fons d'inversió el 40% del seu capital, es produeix en un moment de canvis en la gasista, que després del relleu en la seva cúpula amb el nomenament de Francisco Reyés com a president executiu treballa en un nou pla estratègic, que presentarà a finals de juny.

Amb el tancament de l'operació, Criteria Caixa es manté com el principal accionista de Gas Natural Fenosa, amb una participació del 24,4%, seguit ara de CVC i GIP, que compten cada un amb el 20% del capital. Sonatrach és el quart màxim accionista amb un 4%.

El fons CVC és un clàssic inversor en el mercat espanyol, on actualment hi ha present el capital de companyies com CLH, que n'és el primer accionista amb un 25%, Cortefiel, Deoleo o Vitalia Home, a més d'haver passat per Abertis, El Árbol o l'operador R, entre d'altres.

NOVA ETAPA

El tancament de l'operació també obre una nova etapa per a Repsol, que amb la sortida del capital de la gasista posa fi a una relació que es remuntava als anys noranta.

El proper 6 de juny, la petroliera presentarà el seu nou pla estratègic, en el qual definirà el seu 'full de ruta' per afrontar la transició energètica i el seu nou cicle de creixement sostenible per al 2020.

La companyia ja ha assenyalat que els ingressos per la venda de la seva participació en Gas Natural Fenosa no tindran per destinació una gran adquisició.

El passat mes de febrer, el conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, va justificar la sortida de Gas Natural Fenosa per les limitacions que representava estar present a la seva capital a l'hora d'abordar operacions en el sector gasista, així com a la falta d'expectatives d'obtenir grans tornades en els propers exercicis.

Contingut patrocinat