Publicat 28/07/2022 08:15

Repsol duplica el seu benefici en el primer semestre, fins als 2.539 milions

Archivo - Arxivo - El conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, intervé al costat del conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz (i), i el president de Repsol, Antonio Brufau (d), durant la Junta General d'Accionistes de Repsol
A. Pérez Meca - Europa Press - Arxiu

MADRID 28 jul. (EUROPA PRESS) -

Repsol va obtenir un benefici net de 2.539 milions d'euros al primer semestre de l'any, després de duplicar els guanys de 1.235 milions d'euros del mateix període de l'exercici passat, impulsat per l'ala dels preus dels hidrocarburs i dels marges del refinament.

El primer semestre d'aquest any va estar marcat per un context internacional voltil, condicionat per les tensions provocades per la guerra d'Ucrana després de la invasió per Rússia, que han portat a un augment dels preus de les matries primeres als mercats mundials.

Així, el cru Brent va pujar la seva cotització en aquest període un 66% respecte a 2021, situant-se en una mitjana de 107,9 dlars per barril en el primer semestre, mentre que el gas Henry Hub va arribar fins als 6,1 dlars per MBtu de mitjana, un 118% més que entre gener i juny de 2021. Per la seva banda, l'indicador de marge de refinament es va situar en una mitjana de 15,5 dlars per barril al semestre.

El resultat net ajustat de Repsol fins a juny, que mesura específicament la marxa dels negocis, es va situar en 3.177 milions d'euros, amb una aportació del negoci internacional d'aproximadament un 56%, el principal exponent del qual va ser l'rea d'Exploració i Producció, que desenvolupa tota la seva activitat fora d'Espanya.

En un comunicat, l'energtica va assenyalar que aquesta xifra de benefici net, juntament amb els 2.499 milions d'euros de guanys obtinguts en 2021, compensa parcialment els exercicis 2019 i 2020, que "van sumar importants prdues per un valor superior a 7.100 milions d'euros, derivades dels ajustos d'actius per ser zero emissions netes i de la pandmia sanitria global".

Gairebé la meitat del resultat net --1.206 milions d'euros-- va correspondre a la valoració comptable dels inventaris que la companyia emmagatzema com a reserva estratgica per a Espanya.

Repsol va destacar que aquests inventaris, que s'han incrementat en l'últim trimestre, reforcen la seva capacitat per garantir el subministrament, fins i tot en situacions voltils com les que es viuen a tot el món des del comenament de la pandmia sanitria i la guerra d'Ucrana.

Aquest important augment d'aquesta partida, que gairebé es va triplicar respecte als sis primers mesos de l'any anterior, s'explica per la progressiva escalada dels preus dels hidrocarburs i els seus derivats, condicionats, principalment, per les tensions generades per la invasió d'Ucrana.

Així mateix, la inestabilitat de l'entorn de negoci a Europa, sumada a la pressió regulatria al continent amb mesures contestades pel sector --com la prohibició de la venda en la Unió Europea de cotxes amb motor de combustió a partir de l'any 2035--, i el seu consegüent impacte en la rendibilitat i competitivitat a llarg termini de les refineries del grup, ha portat a la companyia a registrar provisions per deterioració del valor comptable dels seus actius de refí, que constitueixen la major part dels resultats específics del semestre amb 1.844 milions d'euros.

RETALLA EL DEUTE A 5.031 MILIONS

Pel que fa a el deute net de la companyia presidida per Antonio Brufau, es va situar als 5.031 milions d'euros a tancament de juny, inferior en 869 milions per fi de l'anterior trimestre. Per la seva banda, la liquiditat es va situar en 9.380 milions d'euros, suficient per cobrir 3,9 vegades els venciments de deute a curt termini.

El conseller delegat del grup, Josu Jon Imaz, va posar en valor que l'esfor que realitza el grup "per seguir generant ocupació i inversió per a Espanya, transformar-nos i ser zero emissions netes est sent notable".

"Assumim aquest compromís amb responsabilitat, igual que estem contribuint a la societat, ajudant els nostres clients en un moment complicat i alhora, garantint el subministrament. Tot aix, malgrat que el context internacional és incert i que acabem de comenar a superar una pandmia que arrossega importants prdues", va afegir.

Contingut patrocinat