Publicat 27/01/2019 12:00

Renfe reprn el projecte de llanar un AVE 'low cost' Madrid-Barcelona

Un tren Ave
EUROPA PRESS/RENFE - Archivo

S'engegar abans que al desembre del 2020 el transport amb tren s'obri a la competncia

MADRID, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

Renfe ha reprs el projecte de llanar un servei d'Alta Velocitat 'low cost', un tren que cobrir el trajecte entre Madrid i Barcelona i que preveu tenir en circulació abans que al desembre del 2020 el transport de viatgers amb tren s'obri a la competncia, segons van informar a Europa Press a fonts del sector.

Es tracta d'un AVE amb un bitllet més barat, encara que també amb menys prestacions i amb capacitat per transportar major nombre de viatgers.

La companyia pública inclou el llanament d'un AVE de 'baix cost' en el pla estratgic que aquest dimarts aprova el seu consell d'administració amb la fi última de preparar-se per competir amb altres operadors a partir del 2020.

D'aquesta forma, l'operadora reprn els seus plans 'low cost' després que, després del canvi de Govern del passat any, finalment no prosperés l''EVA' que l'anterior Executiu i equip directiu de l'operadora tenia programat posar en circulació aquest any.

Quant al nou projecte, Renfe pretén llanar-ho abans que arribi la competncia, amb la finalitat de fer-se amb una demanda i un mercat abans de la seva obertura, segons van detallar aquestes fonts.

Entre la resta de grans objectius de l'estratgia de Renfe per als propers cinc anys (2019-2023) figuren un pla de compres de nous trens per un import d'uns 3.000 milions d'euros.

Així mateix, l'operadora pública, que el passat any va comenar a operar l'AVE a la Meca i va ser inclosa en el projecte del futur AVE de Texas, es proposa intensificar la seva internacionalització amb el focus posat al Regne Unit, Frana i Llatinoamrica.

A més, cerca convertir-se en un 'operador de mobilitat' combinant el tren amb altres maneres de transport i augmentar el pes de les dones en la seva plantilla.

3.000 MILIONS EN COMPRES DE TRENS

Respecte al pla d'adquisicions de nous trens, 'heretat' de l'anterior equip gestor, est previst que s'escometi en diferents contractes que es llanaran en cascada en els propers mesos.

Les compres se centraran en material per a trajectes regionals i de Rodalies, si bé també inclouran nous AVE, tot i que fa tres anys tanqués una comanda de trenta unitats amb Talgo.

Aquesta inversió es pot escometre ats que l'Estat va garantir recentment a Renfe el monopoli de trens regionals i de Rodalies per a deu anys més.

Aquests serveis, que compta amb una subvenció pública anual d'uns 900 milions d'euros, quedar així al marge de la liberalització, de manera que Renfe només haur de competir amb altres operadors en l'AVE i la Llarga Distncia.

Per afrontar aquesta competncia, el fins ara monopoli públic vol convertir-se en un "operador de mobilitat". Per a aix, recorrer a la digitalització per vendre bitllets que no només suposin un trajecte amb tren, sinó que incloguin altres transports i serveis, i cobreixin tot el viatge del passatger "des que surt de casa fins que arriba a la seva destí".

SORTIR A l'EXTERIOR

Respecte a la internacionalització, Renfe busca capitalitzar l'experincia acumulada en Alta Velocitat a Espanya per aconseguir negoci addicional en l'exterior. El Regne Unit i Llatinoamrica són els seus principals objectius, ats que ja va desembarcar als Estats Units i va arrencar l'AVE rab, a més de Frana, que el 2023 traur a concurs els seus actuals serveis públics.

En el plnol de la responsabilitat social, l'estratgia de l'operadora inclou un Pla de Feminització per elevar al 50%, enfront del 13% actual, el pes de les dones en la seva plantilla d'uns 14.450 treballadors, el 25% en el cas del collectiu de maquinistes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés