Actualitzat 11/12/2019 16:20:56 +00:00 CET

Renfe presenta l'AVE 'low cost' i els trens amb els quals explotarà el nou servei

EUROPA PRESS

MADRID, 11 des. (EUROPA PRESS) -

Renfe presenta aquest dimecres el nou AVE 'low cost' en un acte als tallers que la companyia té a Toledo en què mostrarà la marca comercial i els trens amb els quals explotarà el nou servei, que en tots dos casos seran diferents als de l'Alta Velocitat convencional.

La companyia dona així el tret de sortida en la cursa cap a un AVE més barat, atès que els nous operadors que entraran a formar part del ferrocarril a finals del 2020 quan es liberalitzi el servei ja han avançat la intenció de fer-ho amb trens a preus assequibles.

Així, Renfe pretén treure uns mesos d'avantatge als futurs competidors i preveu començar a vendre els bitllets 'low cost' al gener i posar-lo en circulació per Setmana Santa, tal com el president de l'operadora, Isaías Táboas, ha indicat.

Renfe posarà en funcionament l'AVE barat en la línia Madrid-Barcelona, el corredor de més mobilitat de viatgers del país i el que més competència té amb l'avió, però amb la finalitat d'estendre'l progressivament a la resta de la xarxa.

Els primers competidors seran la francesa SNCF i la italiana Trenitalia, en aquest cas en aliança amb Air Nostrum, els quals ja han anunciat que importaran a Espanya l'AVE 'low cost' que exploten en aquests països.

Pel que fa al preu dels nous AVE barats, ni Renfe ni els seus competidors han avançat quant podria reduir-se l'import dels actuals bitllets.

El president de Renfe va vincular aquesta baixada de preu al fet que Adif faci una "reducció important" del cànon que cobra per l'ús de les vies i estacions. La modificació d'aquests cànons està, no obstant això, pendent de la formació de govern.