Renfe podria oferir el servei llançadora a l'Aeroport de Barcelona "en sis o set minuts"

Foto | Intervenció Isaías Táboas
EUROPA PRESS
Publicat 5/3/2019 17:34:18CET

Preveu oferir productes de baix cost "bastants mesos abans" de la liberalització comercial

BARCLEONA, 5 Mar. (EUROPA PRESS) -

El president de Renfe, Isaías Táboas, ha asseverat aquest dimarts que l'empresa pública disposa de trens per oferir el servei de tren llançadora des de Barcelona a l'Aeroport del Prat en "sis o set minuts", ha exposat en la seva intervenció en el cicle 'Dinar Cambra' de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Táboas ha reaccionat així al fet que els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) plantegi fer-ho amb quatre trens per hora i cada 15 minuts, tal com va exposar aquest dilluns el president de FGC, Ricard Font, en la presentació de l'Agenda de FGC fins al 2030.

Táboas s'ha qüestionat "per què quedar-se amb un cada 15 minuts" quan Renfe podria oferir el mateix servei per un interval inferior davant la intenció manifestada per la Generalitat de ser qui operi aquest servei, voluntat que l'administració catalana ja va expressar durant l'anterior legislatura i que el conseller de Territori, Damià Calvet, va reiterar aquest dilluns.

PRODUCTES DE BAIX COST

El president també ha detallat que Renfe preveu oferir productes de baix cost "bastants mesos abans" que comenci la liberalització comercial del transport viari de passatgers prevista per al desembre del 2020.

Táboas ha exposat que aquest producte se centrarà en l'alta velocitat perquè és on esperen que hi hagi competència i que tindrà tarifes més baixes, però no ha volgut concretar més detalls "per no donar pistes" als possibles competidors.

"L'alliberament és una oportunitat per a Renfe", ha remarcat Táboas i ha assenyalat que pot suposar un salt cap endavant en eficiència i eficàcia per a la companyia.

Táboas ha emfatitzat que aquesta obertura del mercat també implicarà "una possible pèrdua temporal" de quota de mercat i per tant d'ingressos davant la possible competència, per la qual cosa ha assegurat que el Pla Estratègic 2023-2028 està concebut per abordar aquest escenari.

En aquest sentit, el president de Renfe també ha sostingut que la companyia apostarà per presentar-se a licitacions de serveis de rodalies en altres ciutats europees, qüestió que el Pla Estratègic també contempla.

PLA ESTRATÈGIC

Aquest Pla Estratègic preveu que els ingressos de Renfe creixin un 33% el 2028, malgrat l'entrada de la competència, i que guanyi eficiència i mantingui l'EBITDA.

També aposta perquè el 10% de la facturació provingui del negoci internacional, a més d'aconseguir la paritat en la plantilla, captar talent digital, millorar la formació i el desenvolupament dels treballadors i reduir l'absentisme.

PUNTUALITAT

Táboas ha subratllat que la puntualitat de Renfe a Catalunya se situa en el 94% i que en el conjunt d'Espanya en el 95,65%, xifres que ha reivindicat que són superiors a les registrades en altres països europeus: "No estem tan malament".

No obstant això, ha reconegut que queda "molt camí per recórrer" per millorar la puntualitat del servei i ha remarcat que hi ha qüestions que incideixen en els retards però que no depenen de Renfe.

Ha criticat la "descapitalització tecnològica" amb la baixada del 35% dels enginyers disponibles per al manteniment dels trens, i que ha atribuït a una reducció de la inversió i la despesa pública durant els últims anys.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.