Actualitzat 03/05/2018 13:42

Renfe invertirà uns 5 milions a adaptar l'estació del Prat de Llobregat a l'EVA

Lluís Teixidor (alcalde del Prat) Juan Alfaro (Renfe) Ricard Font (Generalitat)
EUROPA PRESS

EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 3 maig (EUROPA PRESS) -

Renfe invertirà entre quatre i cinc milions d'euros a adaptar l'estació del Prat Llobregat al nou servei d'alta velocitat intel·ligent EVA --AVE a l'inrevés--, que tindrà en aquesta ciutat el seu centre d'operacions.

Així ho ha explicat en declaracions als mitjans el president de Renfe, Juan Alfaro, després de la primera reunió de treball institucional mantinguda aquest dijous amb l'alcalde, Lluís Teixidor, i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

La inversió es destinarà a adaptar la superfície de l'estació, la zona d'aparcament, les vies i també a acomodar les andanes; i les obres, que s'iniciaran en "setmanes o mesos", duraran de sis a vuit mesos.

PRIMER SEMESTRE DEL 2019

Es preveu que el primer trajecte d'EVA serà Barcelona-Camp de Tarragona-Madrid --les parades encara estan "per definir"--, i la seva posada en marxa serà en el primer semestre del 2019.

L'estimació inicial és començar amb cinc freqüències diàries per sentit i transportar 1.050.000 passatgers anuals, dels quals 400.000 procediran del cotxe i 250.000 seran nous passatgers, i el servei s'estendrà en el futur a altres corredors "quan tingui èxit".

Lluís Teixidor ha destacat que les tres administracions estan treballant al programa ferroviari i en l'estació, amb l'objectiu que el nou servei estigui funcionant l'any que ve.

DIGITALITZACIÓ

A més, EVA incorporarà els últims avanços del mercat, ja que el bitllet no existirà en paper, sinó que serà digital, i integrarà en un mateix tiquet tots els sistemes de transport, alhora que la identificació dels passatgers podrà ser biomètrica.

Els trens d'EVA tindran wifi, els viatgers podran compartir la ruta d'arribada i s'oferirà una app que connectarà el passatger amb el trajecte, informant-lo sobre el punt on està, activitats d'interès en la destinació i llocs per on passa el comboi a través de la realitat augmentada.

L'objectiu és que EVA, que ofereix preus fins a un 25% més barats que l'AVE, serveixi a Renfe per a la seva obertura a la competència del transport de viatgers amb tren, fixada per al 2020, quan Renfe també haurà de competir a Espanya amb altres operadors ferroviaris.

La xarxa espanyola d'AVE suma actualment 3.146 quilòmetres, posicionant-se internacionalment com la segona del món per darrere de la Xina i la primera d'Europa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés