Publicat 28/2/2019 22:43:59 +01:00CET

Renfe enviarà per Twitter avisos personalitzats als viatgers de Rodalies

Tren, trens de rodalies de Renfe a Madrid
EUROPA PRESS - Archivo

   El servei comenar a funcionar a Madrid i Rodalies de Catalunya

   MADRID, 28 febr. (EUROPA PRESS) -

Renfe s'ha aliat amb Twitter per llanar un servei a través d'aquesta xarxa social pel qual enviar als viatgers de Rodalies informació i alertes personalitzades i en temps real sobre l'estat i la situació d'aquest servei ferroviari.

   Es tracta d'un servei pioner en el sector ferroviari mundial que comenar a oferir-se a Cercanías Madrid i Rodalies de Catalunya per tal de, gradualment, estendre's després a la resta de la dotzena de ciutats que compta amb aquest tipus de trens.

   El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha presentat aquest dijous el sistema de missatges al costat de la directora general de Twitter per a Espanya i Portugal, Nathalie Picquot, i el president de Renfe, Isaías Táboas.

   El nou servei enviar tuits als usuaris amb informacions de servei de les línies i franges horries que cadascun d'ells sol utilitzar, segons va avanar el ministre en una intervenció pública a finals de l'any passat.

   Ábalos va circumscriure llavors la mesura en l'objectiu del seu Departament de collocar el viatger en el "cor" del sistema.

   "Cal donar motius als usuaris perqu es convencin per si mateixos que el ferrocarril és un mitj de transport viable i capa d'ajustar-se a les seves necessitats", va declarar el ministre en aquella intervenció.

   Aquesta iniciativa s'emmarca també en l'aposta del Ministeri per la innovació per optimitzar el servei ferroviari i en els plans de millora de Rodalies.

   El nou servei personalitzat de Twitter per a usuaris de Rodalies s'engega en ciutats en qu s'han registrat diferents incidncies en els últims anys.

COM FUNCIONA

   Per accedir al servei no és necessari seguir cap dels perfils oficials de la companyia a Twitter, tan sols subscriure-s'hi via missatge directe a través de l'enlla que figura en el tuit fixat al perfil dels comptes Cercanías Madrid i Rodalies.

   En prémer l'enlla s'obrir una finestra en la qual una srie de missatges automatitzats aniran oferint les diferents possibilitats de configuració del sistema.

   D'aquesta forma, l'usuari podr triar idioma (catal o castell, en el cas de Rodalies) les línies o trams (fins a tres), els dies de la setmana (de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges o tots) i les franges horries (fins a dues) sobre els quals desitja rebre notificacions.

   La subscripció pot ser modificada o cancellada en qualsevol moment, o fins i tot pausada durant un període de temps determinat (per exemple, durant les vacances).

   Una vegada configurada la subscripció, l'usuari comenar a rebre, per missatge directe i en temps real, els avisos que afectin les línies i franges horries triades, en forma de missatges directes de Twitter.