Publicat 11/4/2019 12:37:29 +02:00CET

Renfe anuncia que la Setmana Santa del 2020 ja es podr viatjar en AVE 'low-cost' a Barcelona

Renfe vol convertir-se en una empresa integradora amb la mobilitat com a servei
RENFE

MADRID, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

Renfe preveu tenir en servei el seu AVE 'low-cost' entre Madrid i Barcelona la Setmana Santa del proper any 2020, segons va anunciar el president de la companyia ferroviria, Isaías Táboas.

"La propera Setmana Santa, els usuaris ja podran comprar bitllets i viatjar en el nostre servei 'low-cost' d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona", va assegurar Táboas durant la seva intervenció en el 'Foro Next'.

Renfe complir així amb la seva intenció de tenir un AVE 'low-cost' perqu "bastants mesos abans" al desembre del 2020 el sector del transport de viatgers amb tren es liberalitzi i els altres operadors puguin entrar a competir amb l'operadora pública.

Té lloc la circumstncia que una de les companyies interessades a entrar a l'AVE espanyol, la ferroviria pública francesa SNCF, ja ha manifestat la seva intenció de fer-ho també amb un servei 'low-cost'.

Respecte a les característiques del 'low-cost' de Renfe, "que encara no té nom", el seu president va ratificar que tindr com a principal objectiu captar passatgers que encara opten per viatjar amb cotxe i autobús en lloc de tren.

Táboas diu que ser un servei diferent a l'actual AVE i va rebutjar que fos car. "No assumeixo que l'AVE sigui car", va assegurar. "És un producte de qualitat, que ofereix unes prestacions molt valorades pels viatgers i que el mercat est disposat a pagar", va assegurar. "És un servei de qualitat amb un preu que s'ajusta al servei que fa", va insistir.

D'aquesta manera, el que va denominar com a "futur servei d'Alta Velocitat a baix cost", tindr un preu més barat, un import que anteriorment ha estimat que podria ser un 40% més barat respecte al preu mitj dels bitllets de l'AVE actual.

El president de Renfe anuncia l'estrena del 'low-cost' ferroviari espanyol per a la Setmana Santa del proper any després que fa unes setmanes avancés que ja té els trens amb els quals prestar el servei.

D'aquesta manera, apuntava a l'avantatge competitiu que suposa comptar amb material rodant, ats que la compra de trens constitueix el principal obstacle a salvar pels operadors que volen entrar a competir amb Renfe en l'AVE.

La francesa SNCF ha reconegut que encara no té trens "preparats per circular a Espanya" quan recentment va anunciar a Madrid la seva intenció d'entrar en l'AVE espanyol.

ADJUDICACIONS DE NOUS TRENS

Durant la seva intervenció en el 'Foro Next', el president de Renfe també va indicar que ser l'any 2020 quan s'adjudiquin els contractes de compra de nous trens, fonamentalment de Rodalies, que est presentant aquests primers mesos del 2019 per un import total d'uns 3.000 milions d'euros.

Així mateix, si bé l'AVE 'low-cost' constitueix un dels 'punts estrella' del pla estratgic de Renfe per preparar-se per a la competncia, Táboas va recordar l'aposta de l'operadora per "accelerar" la seva internacionalització perqu aporti el 10% dels seus ingressos en deu anys.

A més, va assenyalar la digitalització i la renovació que experimentar la plantilla de 14.000 treballadors, ats que en els propers vuit anys es renovar el 50%. Aquesta renovació ser fruit del pla que l'empresa va presentar fa uns anys per incorporar nous treballadors per tots els que es jubilen.