Publicat 11/4/2019 12:37:29CET

Renfe anuncia que la Setmana Santa del 2020 ja es podrà viatjar en AVE 'low-cost' a Barcelona

RENFE

MADRID, 11 Abr. (EUROPA PRESS) -

Renfe preveu tenir en servei el seu AVE 'low-cost' entre Madrid i Barcelona la Setmana Santa del proper any 2020, segons va anunciar el president de la companyia ferroviària, Isaías Táboas.

"La propera Setmana Santa, els usuaris ja podran comprar bitllets i viatjar en el nostre servei 'low-cost' d'Alta Velocitat entre Madrid i Barcelona", va assegurar Táboas durant la seva intervenció en el 'Foro Next'.

Renfe complirà així amb la seva intenció de tenir un AVE 'low-cost' perquè "bastants mesos abans" al desembre del 2020 el sector del transport de viatgers amb tren es liberalitzi i els altres operadors puguin entrar a competir amb l'operadora pública.

Té lloc la circumstància que una de les companyies interessades a entrar a l'AVE espanyol, la ferroviària pública francesa SNCF, ja ha manifestat la seva intenció de fer-ho també amb un servei 'low-cost'.

Respecte a les característiques del 'low-cost' de Renfe, "que encara no té nom", el seu president va ratificar que tindrà com a principal objectiu captar passatgers que encara opten per viatjar amb cotxe i autobús en lloc de tren.

Táboas diu que serà un servei diferent a l'actual AVE i va rebutjar que fos car. "No assumeixo que l'AVE sigui car", va assegurar. "És un producte de qualitat, que ofereix unes prestacions molt valorades pels viatgers i que el mercat està disposat a pagar", va assegurar. "És un servei de qualitat amb un preu que s'ajusta al servei que fa", va insistir.

D'aquesta manera, el que va denominar com a "futur servei d'Alta Velocitat a baix cost", tindrà un preu més barat, un import que anteriorment ha estimat que podria ser un 40% més barat respecte al preu mitjà dels bitllets de l'AVE actual.

El president de Renfe anuncia l'estrena del 'low-cost' ferroviari espanyol per a la Setmana Santa del proper any després que fa unes setmanes avancés que ja té els trens amb els quals prestarà el servei.

D'aquesta manera, apuntava a l'avantatge competitiu que suposa comptar amb material rodant, atès que la compra de trens constitueix el principal obstacle a salvar pels operadors que volen entrar a competir amb Renfe en l'AVE.

La francesa SNCF ha reconegut que encara no té trens "preparats per circular a Espanya" quan recentment va anunciar a Madrid la seva intenció d'entrar en l'AVE espanyol.

ADJUDICACIONS DE NOUS TRENS

Durant la seva intervenció en el 'Foro Next', el president de Renfe també va indicar que serà l'any 2020 quan s'adjudiquin els contractes de compra de nous trens, fonamentalment de Rodalies, que està presentant aquests primers mesos del 2019 per un import total d'uns 3.000 milions d'euros.

Així mateix, si bé l'AVE 'low-cost' constitueix un dels 'punts estrella' del pla estratègic de Renfe per preparar-se per a la competència, Táboas va recordar l'aposta de l'operadora per "accelerar" la seva internacionalització perquè aporti el 10% dels seus ingressos en deu anys.

A més, va assenyalar la digitalització i la renovació que experimentarà la plantilla de 14.000 treballadors, atès que en els propers vuit anys es renovarà el 50%. Aquesta renovació serà fruit del pla que l'empresa va presentar fa uns anys per incorporar nous treballadors per tots els que es jubilen.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.