Publicat 16/10/2015 10:26

Reig Jofre compaginarà creixement orgànic i adquisicions

MADRID, 16 oct. (EUROPA PRESS) -

Laboratori Reig Jofre, anteriorment anomenada Natraceutical, ha dissenyat un pla de negoci a cinc anys que compaginarà creixement orgànic i adquisicions tenint en compte la "sòlida" estructura operativa i financera, segons ha informat la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La farmacèutica comença aquesta setmana una ronda de reunions amb analistes i inversors nacionals i internacionals per presentar la companyia després de la fusió amb Natraceutical, repassar l'evolució del negoci a la primera meitat de l'exercici i comentar sobre els seus plans de futur.

En concret, la companyia no descarta noves operacions corporatives en les seves àrees d'interès estratègic, que podria finançar mitjançant la seva pròpia generació de caixa, nou endeutament amb institucions financeres o, en funció de l'envergadura del projecte, recorrent al mercat de capitals donada la seva condició d'empresa cotitzada després de la fusió amb Natraceutical.

Amb una generació de caixa lliure neta anual per sobre de set milions d'euros i el poc pes del deute en la seva estructura financera, la companyia ha treballat en els últims mesos en un pla de negoci a cinc anys, que estima que la seva evolució orgànica situï el volum de negoci el 2019 en 200 milions d'euros i el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) en 25 milions d'euros.

Això representaria un creixement del 31% en vendes i del 67% en Ebitda en el període 2014-2019 i implicarà una progressió del seu marge Ebitda des del 9,8% a tancament del 2014 al 12,5% el 2019.

Alhora, Reig Jofre continuarà reafirmant la seva vocació internacional, que l'ha portat a tancament del 2014 a concentrar fora d'Espanya el 60% de la seva activitat i a tenir contractes vius amb més de 100 socis comercials en 50 mercats.

En aquest sentit, la companyia s'ha marcat com a objectiu enfortir el seu posicionament al Regne Unit i els països nòrdics, on té seus operatives pròpies, especialment mitjançant l'oferta en aquests països de la cartera de productes resultant de la fusió amb Natraceutical.

Fora d'Europa, la farmacèutica considera mercats prioritaris l'Àsia i els Estats Units, on la companyia està treballant intensament en nous contractes i acords en línia als publicats fa poc en relació amb Japó i Singapur.

Reig Jofre estima que les vendes fora d'Europa passin del 10% el 2014 al 15% el 2019. Espanya passaria del 40% del volum de negoci el 2014 al 31% el 2019.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés