Seat preveu que estigui operativa a finals del 2025
MARTORELL (BARCELONA), 5 abr. (EUROPA PRESS) -
El rei Felip VI ha visitat les obres de la planta que Seat està construint a Martorell (Barcelona) per assemblar les bateries fabricades per PowerCo a la gigafàbrica de Sagunt (València), al costat del ministre d'Indústria del Govern central, Jordi Hereu, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, i el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent.
Així mateix, han visitat el Centre de Disseny de la companyia, on han vist els futurs models de vehicle elèctric urbà que es produiran a Martorell (Barcelona) a partir del 2025 i a Navarra els mesos següents.
El monarca ha arribat cap a les 11.40 hores a les instal·lacions on, entre d'altres, l'han rebut el delegat del Govern central a Catalunya, Carlos Prieto, i el primer secretari del PSC i cap de l'oposició, Salvador Illa, però no Aragonès ni Torrent.
També l'han saludat, entre d'altres, el conseller delegat de la marca Volskwagen, Thomas Schäfer; el CEO de Seat, Wayne Griffiths; els alcaldes de Sant Esteve Sesrovires i Abrera (Barcelona), Enric Carbonell i Jesús Naharro; el president de la CEOE, Antonio Garamendi; el de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre i el de Sernauto, Francisco J. Riberas.
ACTE INSTITUCIONAL
Després de la visita, el Rei i els representants polítics i socials han assistit a un acte institucional protagonitzat per Schäfer i Griffiths, els qui han coincidit a reclamar a les administracions la creació d'un "marc propici i estable" per electrificar la mobilitat, en paraules del primer.
"Només podrem anar a l'una de la Xina i els Estats Units a través de la innovació", ha advertit en la seva intervenció, i Griffiths ha exigit al Govern central que faci --textualment-- la mateixa aposta que ha fet l'empresa en la qüestió.
PLANTA
Seat estima que la planta estarà operativa a finals del 2025: n'ha xifrat la inversió en 300 milions d'euros i preveu poder proveir els vehicles produïts a les instal·lacions de Martorell a partir de finals del 2025, la capacitat dels quals és de 350.000 anuals.
En concret, l'automobilística estima començar aleshores l'elaboració del seu urbà 100% elèctric, el Cupra Raval, i continuar els mesos següents amb el model Volkswagen ID 2.all, i amb el SUV basat en l'ID.2all i l'Skoda Epiq a Navarra.
Les noves instal·lacions sumaran 64.000 metres quadrats: la zona central productiva en tindrà 40.000 i els 14.000 restants conformaran una àrea perimetral dedicada a aspectes logístics.