Publicat 05/03/2021 15:36

El rei abandona la fbrica de Seat després de visitar-la pel seu 70 aniversari

El rei Felip VI (4e); acompanyat pel president del Govern central, Pedro Sánchez (5e); en una fotografia durant una visita a les installacions que el fabricant automobilístic Seat té a Martorell pel seu 70 aniversari.
David Zorrakino - Europa Press

MARTORELL (BARCELONA), 5 (EUROPA PRESS)

El rei Felip VI ha abandonat la fbrica de Seat a Martorell (Barcelona) poc abans de les 14 hores, després de visitar-la aquest divendres pel seu 70 aniversari.

Ha sortit escortat per diversos furgons dels Mossos d'Esquadra que, juntament amb equips de la Gurdia Urbana, han tallat la circulació al trnsit.

Just davant la Seat l'esperaven uns 20 manifestants --també la presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie-- que exhibien una pancarta de 'Catalunya no té rei' i han cridat la mateixa consigna.

CONCENTRACIONS A PONTS

La jornada ha comenat aquest divendres a les 9.00 quan una vintena de persones s'han concentrat a la plaa Joan Serrats de Martorell, que han convocat els CDR per protestar contra la visita del monarca, tot i que abans de comenar l'acte ja s'havien dissolt.

Durant el transcurs de la concentració alguns manifestants han alertat que els Mossos els feien retirar les pancartes a altres punts, excepte a la plaa Joan Serrats, on l'han mantingut.

Al marge de la manifestació dels CDR, a les 9.30 hores 20 persones més s'han concentrat al pont de la Plaa 19 del mateix municipi, que passa per sobre de l'autopista AP-7, que han convocat l'ANC i mnium Cultural.

RETIRADA DE LES PANCARTES

La presidenta de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Elisenda Paluzie, s'ha posat en contacte amb la Conselleria d'Interior per la retirada de pancartes "per veure qu passava" i, després de la trucada, els han perms penjar-ne una al pont.

"No es tracta que ens donessin permís, nosaltres havíem comunicat l'acció a Interior correctament i no teníem cap resolució que ens digués que no podíem penjar les pancartes", ha dit en unes declaracions a Europa Press.

Quan ha fet la trucada, l'ANC ha confirmat que "no hi havia cap resolució que prohibís penjar les pancartes, per la qual cosa l'operatiu ha rectificat l'ordre", segons Paluzie.