Publicat 8/7/2019 12:39:17CET

El Regne Unit proposa multar BA amb 204,6 milions pel robatori de dades de clients des del seu web

BRITISH AIRWAYS - Archivo

BA efectuarà les al·legacions pertinents en relació a la sanció

MADRID, 8 Jul. (EUROPA PRESS) -

L'Oficina del Comissionat d'Informació del Regne Unit (ICO, per les seves sigles en anglès) ha comunicat a British Airways (BA), pertanyent al hòlding IAG, la seva intenció de multar-la amb 183,39 milions de lliures (uns 204,6 milions d'euros) per la substracció de dades de clients des de la pàgina web de l'aerolínia.

BA va xifrar en 244.000 els afectats pel robatori de dades als seus clients, des dels 380.000 identificats inicialment, per la substracció de dades de targetes de pagament a través de la seva pàgina web i de l'aplicació mòbil, denunciada el setembre de 2018, després del qual la companyia britànica va iniciar una investigació.

Segons ha comunicat IAG a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la multa proposada per l'autoritat britànica de Protecció de Dades equival a l'1,5% dels ingressos globals de British Airways en l'exercici 2017. Els títols d'IAG perdien en l'Ibex un 1,1% després conèixer-se la sanció plantejada.

El president i conseller delegat de l'aerolínia britànica, Alex Cruz, ha mostrat la seva "sorpresa" i "decepció" per la proposta inicial de l'ICO, mentre el conseller delegat d'IAG, Willie Walsh, ha anunciat que British Airways efectuarà les al·legacions pertinents davant l'ICO en relació a la sanció proposada.

"Tenim la intenció d'adoptar totes les mesures necessàries per defensar vigorosament la posició de l'aerolínia, incloent qualsevol apel·lació que consideri necessària", ha afegit Walsh.

Per la seva banda, Cruz ha destacat que la companyia va respondre ràpidament el robatori de dades dels seus clients, "sense trobar evidència de frau o activitat fraudulenta en els comptes relacionats amb la substracció".

"Demanem disculpes als nostres clients per qualsevol inconvenient que aquesta situació els hagi pogut causar", ha assenyalat el president i conseller delegat de British Airways.

77.000 TITULARS DE TARGETES DE PAGAMENT

Els robatoris de dades van afectar les reserves realitzades al web d'internet de l'aerolínia entre el 21 d'agost i el 5 de setembre, però els potencials clients afectats van ser aquells que van realitzar les seves reserves de bitllets entre el 21 d'abril i el 28 de juliol de 2018 utilitzant targetes de pagament.

La investigació realitzada per l'aerolínia britànica va mostrar que els hackers podrien haver sostret informació personal addicional als titulars de 77.000 targetes de pagament, que prèviament no havien estat notificats, que els seus noms, adreces postals, correus electrònics i informació de pagament (nº de targeta, data d'expiració i codi CVV) han estat potencialment compromesos i 108.000 titulars addicionals més sense incloure el codi CVV.

Després de la denúncia, BA va treballar amb investigadors forenses especialistes en seguretat cibernètica i amb l'Agència Nacional del Crim (National Crime Agency) per investigar en profunditat la substracció de dades.

Al maig del 2017, l'aerolínia va sofrir també una fallada massiva del seu sistema informàtic causat en aquesta ocasió per un problema de subministrament d'energia prop de l'aeroport londinenc de Heathrow, que va deixar 75.000 clients a terra a l'aeroport més actiu d'Europa durant un cap de setmana festiu.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.