BARCELONA, 28 mar� (EUROPA PRESS) -
Rectors de les universitats públiques de Catalunya i uns cent acadèmics --investigadors i professors-- han reclamat aquest diumenge l'amnistia per als líders independentistes empresonats per l'1-O en un acte que ha convocat Òmnium Cultural.
Rectors i acadèmics han manifestat el seu suport amb pancartes amb el missatge 'Amnistia, fem-nos lliures' als jardins Ferran Soldevila de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona (UB), ha informat l'entitat en un comunicat.
El vicepresident d'Òmnium, Marcel Mauri, ha destacat el paper de les universitats com un "espai d'excel·lència on conviuen i interactuen mirades molt diferents sobre la societat".
Les ha reivindicat com una de les peces clau per a sortir de la crisi econòmica i social després de la pandèmia de la Covid-19, que "han tornat a demostrar que estan sempre del costat dels drets i les llibertats".
Els rectors i vicerectores que han participat en la iniciativa provenen de la Universitat de Barcelona (UB); l'Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); l'Universitat Politècnica de Catalunya (UPC); l'Universitat Pompeu Fabra (UPF); l'Universitat de Girona (UdG); l'Universitat de Lleida (UdL) l'Universitat Rovira i Virgili (URV); l'Universitat Oberta de Catalunya (UOC), i l'Universitat de Vic (UVic).
De l'àmbit internacional, s'ha sumat un catedràtic de Filologia de la Stanford University; un catedràtic de Polítiques de la Princeton University; un professor de Polítiques provinent de la Glasgow University, i una professora de l'Aberystwyth University.