Reclamar a una aerolínia sense targeta d'embarcament ja és possible

Publicat 11/11/2019 17:31:28CET
Tarjeta de embarque en Braille.
CEDIDA

MADRID, 11 Nov. (EUROPA PRESS)

El Tribunal Europeu de Justícia ha confirmat que ja no caldrà presentar les targetes d'embarcament per iniciar una reclamació contra una aerolínia per retards de més de tres hores sempre que el passatger hagi embarcat.

Segons la sentència de la sala vuitena del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, als passatgers d'un vol amb un retard de tres hores o més i que tinguin una reserva confirmada en aquest vol no se'ls podrà denegar la compensació reconeguda "basant-se únicament en què, quan van presentar la seva reclamació dirigida a obtenir la compensació, no van provar que s'hagués presentat la facturació d'aquest vol, en particular mitjançant la targeta d'embarcament".

Anteriorment les aerolínies consideraven imprescindible adjuntar les targetes per pagar les compensacions corresponents. Ara aquesta sentència del Tribunal estableix que el bitllet només confirma una informació de la qual ja disposa la pròpia aerolínia i, per tant, no pot negar-se a compensar per grans retards només per la manca de la targeta d'embarcament.

Així, considera improcedent estimar que la mera absència de la targeta d'embarcament trenqui la presumpció que un viatger no va passar per facturació si el viatge efectivament es va dur a terme i així consta en els registres de la companyia.

Contador