Actualitzat 11/09/2021 10:56 CET

Raquel Sánchez: "Tenim 20 dies per negociar sobre El Prat, però veig poc marge"

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez
Eduardo Sanz - Europa Press

"Depèn del Govern que recondueixi, aclareixi i maduri la seva decisió"

BARCELONA, 11 set. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, s'ha referit aquest dissabte a la suspensió de la inversió per ampliar l'Aeroport de Barcelona que ella mateixa va anunciar aquesta setmana i a les crítiques posteriors de la Generalitat: "Tenim 20 dies per negociar sobre El Prat, però veig poc marge".

En una entrevista de 'El Periódico de Catalunya' que ha recollit Europa Press, ha dit que "depèn del Govern de la Generalitat" reconduir la situació, i ha defensat que el Govern central ha estat clar des del primer moment.

"Ha estat el Govern qui ho ha fet impossible per la seva divisió interna, i per tant depèn d'ells reconduir, aclarir i madurar la seva decisió", ha afegit.

Sigui com sigui, ha constatat també que aquestes inversions s'han d'aprovar i recollir abans que s'acabi setembre, i que "sembla difícil que recondueixin la seva posició, i més després d'escoltar les reaccions del president de la Generalitat i d'alguns membres del Govern i d'algunes formacions polítiques; en concret, d'ERC".

"Si el Govern de la Generalitat, i en boca del seu president, manifesten que accepten i es ratifiquen en l'acord que es va aconseguir el 2 d'agost, mantindríem l'acord per ampliar El Prat minimitzant l'impacte ecològic sobre la llacuna de la Ricarda", ha dit.

UN ALTRE DORA EN 5 ANYS

En canvi, si no s'incorpora el projecte en el Document de Regulació Aeroportuària (DORA) que s'ha d'aprovar al Consell de Ministres de finals de setembre, "caldrà esperar al proper, en cinc anys".

Sobre la posició de la vicepresidenta Yolanda Díaz tenint en compte l'emergència climàtica, Sánchez ha respost que cal "gaire pedagogia per explicar que aquest projecte no va en contra dels compromisos assumits en la lluita contra el canvi climàtic".

"Cal continuar invertint en infraestructures com aquestes, que són un motor econòmic. Això és compatible amb respectar el medi ambient, fent de l'espai natural de la Ricarda el que podria haver estat un referent per a la recuperació dels hàbitats. No és contradictori en absolut", ha afegit.

"Jo parlaré les vegades que calgui" sobre el projecte d'ampliació, ha dit, i ha afegit que està disposada a dialogar amb el Govern.

També ha dit que, en qualsevol cas, no quedaran paralitzades les infraestructures connexes a l'ampliació: es manté la connexió amb l'Aeroport de Girona, amb un projecte de 55 milions, i la millora de l'enllaç ferroviari a Reus (Tarragona), que són 40 milions més.

TAULA DE DIÀLEG

Sánchez ha desitjat que tot això no condicioni la taula de diàleg, perquè "són taules en què es tracten assumptes diferents".

En ser preguntada per que un dels assumptes que hi hagi sobre la taula de diàleg pugui ser el traspàs del finançament de Rodalies i per si està quantificat aquest traspàs, ha dit que encara no està quantificat i que la Comissió Mixta d'Afers Econòmics i Fiscals ha de fixar els termes de l'acord.

PGE 2022

Sobre si els Pressupostos de 2022 compliran la disposició addicional tercera de l'Estatut sobre inversions a Catalunya, ha respost que la voluntat és "complir els acords i les previsions de l'Estatut quant a les inversions que ha de fer l'Estat a Catalunya".

"No només a Catalunya, també en altres comunitats autònomes, com Andalusia, els estatuts de les quals també impliquen el compliment d'uns determinats nivells d'inversió", ha dit.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés