BARCELONA 18 des. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat aquest dissabte que el compromís del Govern central és que l'acord amb els transportistes de mercaderies quedi recollit en un decret llei "com a mxim a finals de febrer".
"En el menor temps possible, volem aprovar aquest reial decret-llei i aplicar com abans millor les mesures", ha dit en declaracions als periodistes durant el Congrés Extraordinari del PSC a Barcelona, després de l'acord amb el Comit Nacional de Transport per Carretera (CNTC) per desconvocar el tancament patronal programat de dilluns a dimecres.
Sánchez ha defensat que aquest acord és una "mostra del tarann d'aquest Govern espanyol, que dialoga, que acorda, que pacta i que est centrat a fer possible que la recuperació econmica i social arribi a tots els mbits", també al sector del transport per carretera.
La ministra, que ha celebrat aquest acord aconseguit després d'un "procés intens de negociació", ha assegurat que es tracta d'un sector clau per a l'economia i ha destacat la tasca que va fer en comenar la pandmia de la covid-19, garantint la cadena de subministraments.
MESURES DE L'ACORD
Entre les mesures que inclou l'acord, figuren la prohibició de la participació del conductor en les operacions de crrega i descrrega, així com un refor de tasques d'inspecció, a més d'iniciatives per contribuir a la modernització i digitalització, ha dit Sánchez.
Ha subratllat que el Pla de Recuperació, Transformació i Resilincia preveu 140 milions d'euros per a una transformació del transport per a la transició econmica que ha d'arribar a tots els sectors, i que inclou 20 milions per a la millora d'rees de descans.
El CNTC ha explicat que l'acord recull la reducció dels temps d'espera a partir dels quals el transportista tindr dret a indemnització; una clusula d'estabilització del preu del gasoil en els contractes de transport, i no implantar peatges al transport pesat sense el consentiment de l'entitat.