Publicat 03/08/2021 10:05CET

Raquel Sánchez demana ser "molt exigents" amb les compensacions per l'ampliació de l'Aeroport

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez (Arxiu)
Joaquin Corchero - Europa Press

Diu que el projecte també "fomenta" el transport ferroviari, menys contaminant

BARCELONA, 3 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha demanat aquest dimarts ser "molt exigents" amb les mesures de compensació mediambiental que es plantegin per l'ampliació de l'Aeroport de Barcelona-El Prat.

En una entrevista a Rac1 recollida per Europa Press, Sánchez ha recordat que el projecte requereix de l'aprovació de la Unió Europea, que és "exigent" des d'aquesta perspectiva, i ha assegurat que hi ha altres exemples d'aeroports europeus que han fet compatible el creixement amb el respecte mediambiental.

La ministra, que abans del seu nomenament era alcaldessa de Gavà (Barcelona), una població propera a l'aeroport, ha assegurat que l'ampliació de la infraestructura suposarà la "mínima afectació possible" des del punt de vista mediambiental.

Ha dit que l'ampliació d'una de les pistes de l'aeroport, que envairia la zona protegida de la Ricarda, es concretarà en la redacció del Pla Director, i es farà des del "respecte exquisit i absolut al medi ambient".

Sánchez, que ha estimat que l'aeroport es podrà posar en marxa a partir de 2030, ha dit que "hi ha maneres de fer compatible" el creixement de la infraestructura amb la preservació ecològica.

Ha recordat que el projecte aprovat porta associades inversions ferroviàries en alta velocitat per connectar amb els aeroports de Reus (Tarragona) i Girona i una millora de la xarxa de Rodalies dels municipis del Delta del Llobregat: "El projecte també ens ha de suposar una possibilitat d'intentar fomentar altres tipus de transport, com el ferroviari, menys contaminant i que ens porta a un nou paradigma de mobilitat que estem impulsant", ha dit.

Sobre la connexió amb els altres aeroports, ha esperat que es pugui "optimitzar el funcionament" d'aquests aeròdroms, perquè es pugui treballar des d'una perspectiva integrada del sistema aeroportuari català.

TURISME

Així mateix, des del punt de vista turístic, ha considerat que l'ampliació de l'aeroport de Barcelona-El Prat i la connexió amb la resta d'aeroports "permet fer una correcta distribució de l'afluència de passatgers i viatgers" a la ciutat de Barcelona.

Ha dit que no es preveu una operativa "extraordinàriament superior" al Prat, per la qual cosa l'obra planteja una millora de la qualitat dels vols que arriben, compatible amb un model turístic sostenible i de qualitat --en les seves paraules--.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2022 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés