Apunta que el percentatge d'execució "simplifica el debat"
BARCELONA, 13 juny (EUROPA PRESS) -
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat que l'Estat va invertir 859 milions d'euros en infraestructures a Catalunya el 2022, el 43% del total previst.
Ho ha dit aquest dimarts en la VII Nit dels Infraestructures, organitzada pel Consell Assesor d'Infraestructures de Catalunya (Cadic), en la qual també han participat la consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella, i la tinent d'alcalde en funcions de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, així com el delegat especial de l'Estat en el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Pere Navarro, i el director general de Bimsa, Ricard Font.
Precisament sobre l'execució, ha dit que els percentatges "no satisfan a ningú" i que millorar-ho ha de ser un repte tant a Catalunya com en la resta d'Espanya.
"A Catalunya massa vegades aquest percentatge s'ha convertit en una xifra fetitxe que simplifica el debat mentre que la realitat va per una altra banda", ha afegit.
Ha demanat que a Catalunya es faci "un exercici de realisme", ja que, segons ella, és la comunitat autnoma en la qual més es va invertir l'any passat, i ha assegurat que la xifra del 2022 va ser un 35% superior a la del 2021 i que a finals d'abril de 2023 ja s'havien destinat 200 milions.
Del total d'inversions de l'any passat, 425 milions es van destinar a obres del Pla de Rodalies.
CONTRACTE PROGRAMA
Sánchez ha aprofitat la presncia de Capella per reclamar una vegada més que la Generalitat signi el contracte programa amb Renfe per Rodalies.
"No té sentit que l'operador estigui prestant servei sense tenir el contracte programa", ha apuntat, i ha afegit que no són necessries cimeres extraordinries sinó, en les seves paraules, asseure's, treballar i parlar.
D'altra banda, ha explicat que aquest dilluns es va aprovar el projecte bsic dels accessos ferroviaris al Port de Barcelona, la qual cosa ha de permetre licitar els projectes de construcció aquest any i tramitar el finanament amb Adif i el Port.